تهران - ایرنا - مركز حقوق بشر بحرین اعلام كرد: در آستانه سالروز خیزش مردمی بحرین، 43 راهپیمایی مسالمت آمیز در 38 منطقه مختلف این كشور برگزار شد.

پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی اللؤلؤه به نقل از مركز حقوق بشر بحرین، نوشت: ملت بحرین روز شنبه (سیزدهم فوریه/24بهمن) با برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیزی سالروز قیام مردمی كشورشان را گرامی داشتند.
بنا بر این گزارش، نیروهای آل خلیفه در میان راهپیمایی های برپا شده به 10 راهپیمایی یورش برده و با استفاده از گاز اشك آور و گلوله های صوتی و ساچمه ای به تظاهركنندگان حمله كردند.
بنا بر این گزارش، عناصر سركوبگر رژیم بحرین، 17 شهروند بحرینی از جمله 10 كودك را بازداشت كردند؛ سه نفر از شركت كنندگان در این اعتراض ها نیز مورد اصابت گلوله های ساچمه ای قرار گرفته و زخمی شدند.
استفاده از این گلوله ها در سطح بین الملل غیرقانونی و ممنوع اعلام شده است.
نیروهای امنیتی بحرین همچنین دو خودرو شهروندان ساكن جزیره ستره را از بین بردند.
بحرین از زمان سركوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاكنون شاهد موجی از اعتراض ها از سوی ملت است كه خواستار اصلاحات سیاسی در كشور هستند.
رژیم آل خلیفه به كمك نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات كه در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر كشورهای عربی كه در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مردمی این كشور را سركوب می كنند.
خاورم**1487 **7074**1579