تهران- ایرنا-«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق روز دوشنبه بار دیگر از تركیه خواست با عقب نشینی نیروهای خود از خاك كشورش به نقض حاكمیت عراق پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) ،الجعفری تاكید كرد كه هرگونه ابتكار عمل و یا پیشنهاد میان عراق و تركیه باید منجر به گام های مثبت شود.
وزیر خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام كرد: مواضع عراق و تركیه باید به نفع دو كشور و بر اساس احترام به حاكمیت آنها باشد و ضرورت اعلام تصمیم دولت آنكارا در خصوص عقب نشینی نیروهایش از خاك عراق و پایان دادن به نقض حاكمیت عراق در پرونده روابط دوكشور امری اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: امكان دستیابی به هرگونه دستاوردی در عراق از طریق احترام به حاكمیت، وحدت عراق و تبادل منافع مشترك امكان پذیر است.
وزیر خارجه عراق تاكید كرد كه كشورش اصرار به برپایی روابط سازنده با كشورهای همسایه بر اساس حسن اعتماد ،تبادل منافع و مقابله با خطرات مشترك و اصل حسن همسایگی است كه در قالب آن وجود نیروهای مسلح و انجام عملیات در كشورهای همسایه و آغاز آن از خاك عراق را نمی پذیرد.
در حالی كه عراق با بحران مقابله با تروریست های داعش روبه رو است تركیه 12 آذر ماه امسال ، بیش از یكهزار و 200 تن از نیروهایش را با پشتیبانی ادوات و تجهیزات زرهی به اردوگاه نظامی زلیكان در بعشیقه منطقه ای در 40 كیلومتری شمال موصل مركز استان نینوای عراق منتقل كرد كه این امر با اعتراض شدید بغداد روبه رو شد.
آنكارا اما به درخواست های دولت عراق برای خروج از این كشور پاسخی نداد.
خاورم×× 1453 **1010