یاسوج - ایرنا - استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: كمبود نقدینگی مهمترین مشكل و دلیل ركود واحدهای صنعتی و تولیدی این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز دوشنبه در نشست با جمعی از تولیدكنندگان و صنعتگران كهگیلویه و بویراحمد افزود: رفع مشكلات واحدهای تولیدی و صنعتی به طور جدی در دستور كار دولت تدبیر و امید است و اقدام های لازم نیز برای رونق و بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید انجام می شود.
وی بیان كرد: هدف دولت یازدهم از تدوین و اجرای قانون رفع موانع تولید حل مشكلات صنعتی و برگشت مجدد كارخانه‌ ها و واحدهای راكد و نیمه فعال به چرخه تولید است.
خادمی اظهار كرد: با اجرای این قانون در كهگیلویه و بویراحمد 28 واحد تولیدی راكد این استان در دو سال گذشته فعال و زمینه اشتغال 360 نفر فراهم شد.
وی عنوان كرد: فعالیت مجدد واحدهای صنعتی و تولیدی راكد كهگیلویه و بویراحمد و به روز شدن آنها موجب كاهش نرخ بیكاری و افزایش حجم صادرات این استان می شود.
خادمی ابراز داشت: تعامل و همكاری بانك‌ های عامل كهگیلویه و بویراحمد با واحدهای صنعتی و تولیدی راكد و نیمه فعال این استان كه نیازمند تسهیلات، سرمایه در گردش و دوره استمهال هستند مطلوب است.
وی افزود: تاكنون مشكلات بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی كهگیلویه و بویراحمد در كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان مطرح و تصمیم های لازم نیز در مورد آنها گرفته شده كه عملكرد ستاد تسهیل استان در این زمینه رضایت ‌بخش بوده است.
خادمی بر لزوم هماهنگی و تلاش هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی، بانك های عامل و صاحبان طرح های تولیدی كهگیلویه و بویراحمد برای حل مشكلات واحدهای صنعتی این استان تاكید كرد.
كهگیلویه و بویراحمد 740 واحد صنعتی دارد كه از این تعداد حدود 500 مورد فعال است.
7535/6162