گنبدكاووس - ایرنا - علما و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت منطقه گنبدكاووس با مهم و حساس دانستن انتخابات هفت اسفند امسال، شركت دراین عرصه سیاسی را مشاركت درتعیین سرنوشت نظام و ملت دانستند.

آنان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاكید برضرورت حضور گسترده واجدین شرایط در انتخابات، هرگونه بی تفاوتی و حضور كمرنگ دراین عرصه مهم سیاسی را به لحاظ قانونی و شرعی جایز ندانستند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری قرار است به صورت همزمان، هفتم اسفند امسال در سراسر كشور برگزار شود.
امام جمعه شهرستان گنبدكاووس دراین خصوص گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از انتخابات های بسیار مهم و سرنوشت ساز است زیرا یكی به گفته بنیانگذار جمهوری اسلامی در راس امور است و دیگری رسالت سنگین انتخاب رهبری نظام را برعهده دارد، بنابر این از مجالس كلیدی كشور هستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی افزود: اهمیت و جایگاه این دو مجلس در سرنوشت نظام و مردم تاثیر بسیار بالایی دارد بنابراین همه آحاد مردم كه واجد شرایط شركت در انتخابات هستند بایستی دراین انتخابات كه به سرنوشت آنان و نظام اسلامی شان مربوط است، شركت نمایند.
وی بابیان اینكه انقلاب اسلامی و شركت درتعیین سرنوشت یك نعمت الهی است كه خداوند به ملت ایران عطا كرده است، گفت: هرگونه بی تفاوتی در این خصوص جایز نیست زیرا اسلام و نظام اسلامی آسیب می بیند.
حجت الاسلام سبحانی اضافه كرد: علاوه بر اهمیت حضور حداكثری مردم درانتخابات، انتخاب نمایندگان اصلح دارای تعهد و تخصص برای قانونگذاری و دفاع از نظام جمهوری اسلامی دربرابر بیگانگان نیز بسیار مهم است كه باید مورد توجه مردم قرار گیرد.
وی حضور حداكثری مردم در انتخابات را از منظر بین المللی نیز بسیار مهم دانست و تصریح كرد: امروز نگاه دشمنان به مردم و میزان حضور آنان در انتخابات است تا از لحاظ سیاسی نیز میزان وفاداری مردم را به نظام جمهوری اسلامی ارزیابی كنند.
امام جمعه گنبدكاووس با قدردانی از حضور كم سابقه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، خاطرنشان كرد: این حضور پرشور و گسترده كه وفاداری مردم را به نظام و رهبری به نمایش گذاشت، با حضور حداكثری در انتخابات هفت اسفند تكمیل می شود.
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس نیز درخصوص اهمیت انتخابات هفت اسفند امسال گفت: مساله انتخابات و مشاركت مردم درتعیین سرنوشت خود و نظام شان ازبركات انقلاب اسلامی است كه مردم باید قدردان آن باشند.
آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: مردم ایران اسلامی از همه اقوام و مذاهب اسلامی در 37 سال گذشته آزادانه درانتخابات شركت داشته و دارند درحالی كه در رژیم گذشته از این نعمت آزادی برخوردار نبودند.
وی با بیان اینكه درنظام جمهوری اسلامی شركت درانتخابات علاوه بر وظیفه قانونی یك تكلیف شرعی نیز محسوب می شود، گفت: ثمره حضور حداكثری مردم در انتخابات، مایوس و نا امید شدن دشمنان انقلاب اسلامی است و حضور كمرنگ در این عرصه سیاسی، دشمنان را برای توطئه چینی علیه انقلاب امیدوار می كند.
آخوند نوریزاد اضافه كرد: مشاركت گسترده مردم در انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح از امور مورد تاكید فراوان بنیانگذار جمهوری اسلامی و جانشین خلف ایشان است كه مردم باید به این مساله نیز توجه نمایند.
وی تصریح كرد: عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار در داخل و خارج مرزها نیز به حضور گسترده مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی بویژه انتخابات كه به سرنوشت نظام و مردم بستگی دارد، وابسته است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گنبدكاووس نیز درخصوص اهمیت انتخابات هفت اسفند امسال به خبرنگار ایرنا گفت: پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، مساله انتخابات و مشاركت مردم درتعیین سرنوشتشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شد.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی و نیز رهبری انقلاب همواره توصیه به شركت گسترده در انتخابات دارند كه به دلیل اهمیت موضوع در سرنوشت ملت و نظام است.
وی گفت: حضور حداكثری مردم در انتخابات در عرصه نظام بین المللی نیز تاثیر دارد و پشتوانه محكمی برای اقتدار نظام و دولت در روابط بین الملل و مبادلات جهانی به حساب می آید تا مانند مذاكرات هسته ای از حقوق ملت دفاع نمایند.
حجت الاسلام فتحی، زنده نگه داشتن روحیه امید در دل دوستان انقلاب و ملت های مظلوم منطقه و جهان برای مقاومت در برابر جبهه استكبار را از دیگر بركات حضور گسترده مردم ایران در انتخابات دانست و اضافه كرد: هرچه حضور مردم پر رنگ تر باشد، دشمنان انقلاب نا امیدتر می شوند.
وی با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، ابراز امیدواری كرد: ملت ایران همچون 37 سال گذشته درانتخابات هفت اسفند امسال نیز حضوری گسترده داشته باشند و نمایش وفاداری خویش به نظام، رهبری و شهیدان را دراین عرصه مهم و سرنوشت ساز یعنی انتخابات تكمیل نمایند.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: انقلاب اسلامی كه براساس تعالیم اسلام و سیره نبی مكرم اسلام (ص) توسط امام راحل برپایه مردم سالاری دینی پایه گذاری شده است، نقش مردم را در اداره نظام به روشنی مشخص كرده است.
آخوند ابوبكر خوجملی افزود: مردم ایران اسلامی در 37 سال گذشته و از طریق انتخابات های مختلف ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا، همواره در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های انقلاب اسلامی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم مشاركت داشته اند.
وی گفت: مردم فهیم و آگاه ایران اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت و نیز اقوام مختلف در 37 سال گذشته با اطلاع از اهمیت مساله انتخابات، دراین عرصه مهم مشاركت سیاسی حضوری فعال و حماسی داشته اند.
آخوند خوجملی اضافه كرد: حضور حماسی مردم درصحنه های مختلف انقلاب بویژه درمساله انتخابات ها به این معنی است كه مردم انقلاب اسلامی را متعلق به خود دانسته و به همین دلیل به سرنوشت نظام خویش اهمیت می دهند و پای صندوق های رای حاضر می شوند.
وی نیز باقدردانی ازحضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن تصریح كرد: مطمئن هستم كه مردم آگاه و فهیم ایران اسلامی از هر مذهب و قومی كه باشند، در انتخابات هفت اسفند امسال نیز حضوری حماسی خواهند داشت.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر همچنین بااشاره به مذاكرات هسته ای و موفقیت تیم مذاكره كننده ایران در برابر شش قدرت بزرگ جهانی، خاطرنشان كرد: این موفقیت به پشتوانه حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی است كه به دیپلمات های ما این شجاعت می دهد كه ازحقوق ملت در برابر زورگویان دفاع نمایند.
آخوند خوجملی یادآور شد: هرچه حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای بیشتر باشد به همان میزان عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی درعرصه های نظام بین الملل بیشتر شده و ازسویی دیگر یاس و نا امیدی درجبهه استكبار جهانی و نیز حرف شنوی آنان از نظام جمهوری اسلامی افزایش می یابد.
شهرستان گنبدكاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860/1662