یزد - ایرنا - رییس كل دادگستری یزد گفت: تاكنون هیچ تخلف انتخاباتی در این استان گزارش و ثبت نشده است.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا حبیبی عصر روز چهارشنبه در همایش استانی نامزدهای انتخابات مجلس در یزد افزود: امیدواریم در طول تبلیغات مجلس شورای اسلامی كه فردا پنجشنبه 29 بهمن ماه آغاز می‌شود تا روز آخر شاهد هیچ تخلفی نباشیم.
وی ادامه داد: تمامی نامزدهای انتخابات مجلس و هواداران آنها باید به گونه‌ای عمل كنند و رفتارهای تبلیغاتی در مهلت تعیین شده به گونه‌ای باشد كه همه مقررات را كامل رعایت كنند.
این مسئول اظهار داشت: تمامی فعالیت ها انتخابات از ابتدا تا انتها باید توسط عوامل و كاندیداها در چارچوب مقررات باشد كه انجام آن موجب برگزاری انتخابات قانونمند و جدی است .
حبیبی گفت: كسانی كه برای قانون گذاری و ایجاد نظم در كشور قصد ورود به مجلس دارد باید از الان و پیش از انتخابات این نظم را در تبلیغات و اقدامات تبلیغاتی خود به خوبی نشان دهد.
این مسئول ، تبلیغ علیه سایر داوطلبان و توهین به دیگران و استفاده از تهدید یا تطمیع برای اخذ رای را از جمله مصداق‌های تخلف انتخاباتی ذكر كرد و خواستار رعایت مقررات شد .
حبیبی همچنین از كاندیداها خواست تا از راه اندازی كاروان و كارناوال های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوی سیار در خارج از محل سخنرانی با نصب پوستر و عكس بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی خود داری كنند .
همچنین در این نشست رییس شورای نظارت استان یزد گفت: نگاه شورای نگهبان فراجناحی است و تنها در چارچوب وظایف محوله و طبق مقررات عمل می كند .
حجت الاسلام سید ناصر محمدی افزود: تمامی كاندیداها و حامیان آنها باید در طول برگزاری انتخابات در چارچوب مقررات عمل كنند تا مشكلی پیش نیاید و همه پایپند مقررات باشد .
وی اظهار داشت: شورای نگهبان و هیات نظارت طبق وظیفه قانونی رسیدگی به صلاحیت ها را انجام داده اند و بر اساس مستندات قانونی از مراجع چهار گانه و تحقیقات محلی صلاحیت‌ها را بررسی كردند.
رییس شورای نظارت استان یزد گفت: تا این لحظه شورای نگهبان آخرین نظر خود را اعلام كرده و آماری كه بیان شده، تا به الان 93 نفر در كل استان رقابت می‌كنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه برگزار می شود .
92 داوطلب در استان یزد رقابت می كنند كه از این تعداد 39 نفر در حوزه انتخابیه یزد و اشكذر، 28 نفر در حوزه انتخابیه بافق، بهاباد، ابركوه، خاتم و مهریز، 19 نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد و 6 نفر در حوزه انتخابیه اردكان هستند.
7536/ 6197