تهران- ايرنا- مديرعامل شركت بين المللي AVL آلمان استفاده از گازطبيعي فشرده (سي ان جي) در خودروها را كه سياست مورد نظر وزارت نفت است ، راهكار درستي ارزيابي كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «راجر ويلدمن» به سخنان بيژن زنگنه وزير نفت كشورمان در همايش موتورهاي درونسوز در اين باره كه بايد حداقل يك سوم مصرف سوخت در خودروهاي سواري را به سمت CNG هدايت كرد ، اشاره كرد و گفت: اين سياست، راه حل درستي است.
ويلدمن در حاشيه نهمين همايش بين المللي موتورهاي درون سوز و نفت به خبرنگار ايرنا گفت: استفاده از سوخت پاك در خودروها، راه حل موثر و سريعي براي كاهش آلودگي هوا است.
وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود فناوري هايي كه قرار است در زمينه موتورهاي درون سوز وارد ايران شود، فناوري بالايي نيست گفت: فناوري كه هم اكنون ايران دارد يورو چهار است كه مربوط به سال 2005 است و فناوري كه درخواست كرده است و با شرايط خود دست يافتني مي بيند، يورو 6 است كه بهترين فناوري در اين زمينه نيست اما تفاوت فاحشي با يورو چهار دارد.
ويلدمن اظهار داشت: شركت مهندسي و طراحي موتور اي.وي.ال در سال هاي 2003 تا 2012 با ايران همكاري داشت و آخرين پروژه اي كه اجرا كرد، طراحي و ساخت يك خودرو يك ليتري سه سيلندر بود كه تقريبا همه مشخصات يك خودرو پاك را داشت.
وي افزود: اكنون مي خواهيم همكاري هاي خود با ايران را خيلي سريع نه تنها به سطح قبلي برسانيم بلكه آن را گسترش دهيم و آينده خوبي در اين همكاري ها براي هر دو طرف قابل پيش بيني است.
نهمين همايش بين المللي «موتورهاي درون سوز و نفت» با محوريت تدوين راهبرد سوخت و قواي محركه، سوخت هاي نوين و پاك، فناوري هاي نوين موتور، احتراق در موتورهاي درونسوز و مهار آلايندگي ناشي از آن، آلايندگي موتورهاي درونسوز در كلان شهرها، ديناميك سيالات موتورهاي درونسوز، صدا و ارتعاشات، مديريت و تنظيم موتور، روانكاري، خنك كاري و انتقال حرارت، تطابق موتور با خودرو، مهندسي مواد در موتور و قطعات جانبي، علل خرابي و فرايندهاي بهبود قطعات، طراحي و ساخت موتورهاي درونسوز و قطعات آن و روش هاي آزمايشگاهي روزهاي 27 تا 29 بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
اقتصام**1063 **1561