آبادان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشكی كه روز جمعه در قالب كاروان نورآوران سلامت به شهرستان آبادان سفر كرده است در روستای ابوشانك 12 عمل جراحی چشم انجام داد.

به گزارش ایرنا سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح جمعه 12 بیمار روستای ابوشانك را تحت عمل جراحی آب مروارید چشم و تومور چشمی قرار داد.
طرح نورآوران سلامت از آذرماه امسال سه كلینیك سیار چشم و دندان و اتاق عمل سیار در روستای ابوشانك آبادان مستقر كرده است.
مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در محل روستای ابوشانك آبادان به خبرنگار ایرنا گفت:از چهارم آذرماه تاكنون 243 عمل جراحی چشم توسط پزشكان حاضر در طرح نورآوران سلامت در روستای ابوشانك انجام شده است.
امیرحسین جعفری افزود:امروز نیز علاوه بر 12 جراحی چشم كه توسط وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی بر روی بیماران این روستا انجام شده 35 جراحی چشم دیگر نیز بر روی بیماران این روستا انجام می شود.
وی اظهار كرد:كلنیك های سیار طرح نورآوران سلامت تا 15 اسفندماه در روستای ابوشانك آبادان مستقر بوده و پس از آن از 15 فروردین به یكی از روستاهای محروم استان قم اعزام می شوند.
بنیاد خیریه نورآوران سلامت با راه اندازی سیستم درمانی قابل حمل و متحرك، خدمات درمانی را در مناطق محروم ارائه می نماید.
كلینیك متحرك دندان پزشكی و چشم پزشكی و اتاق عمل چشم این خیریه اولین تجربه ساخت این نوع واحدهای درمانی قابل حمل در ایران بوده است.
در سفرهای مجموعه نورآوران سلامت ، تریلرهای سیار حامل تجهیزات ، برای مدت چندماه در یك منطقه محروم مستقر می شوند و تیم های درمانی شامل دندان پزشك، چشم پزشك و اپتومتریست و سایر اعضا به محل اعزام شده و خدمات درمانی دندانپزشكی و چشم پزشكی رایگان ارائه می دهند.
كلیه خدمات دندان پزشكی و نیز خدمات چشم پزشكی اعم از معاینه ، تحویل دارو، عینك و جراحی به رایگان انجام می شود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی كه روز پنجشنبه در سفری دو روزه وارد استان خوزستان شده عصر جمعه از روند احداث بیمارستان 220 تختخوابی طالقانی آبادان دیدن كرده و كلینیك تخصصی و فوق تخصصی طالقانی آبادان را افتتاح می كند.
در سفر قاضی زاده هاشمی به خرمشهر نیز عملیات اجرایی ساخت یك بیمارستان فوق تخصصی آغاز می شود.
روستای ابوشانك با 209 خانوار و بیش از یكهزار نفر جمعیت حدود 30 كیلومتری آبادان واقع است.
3015/6068 /1484