ايلام- ايرنا - رئيس ستاد انتخابات استان ايلام گفت: مردم بايد اطمينان داشته باشند كه دست اندر كاران انتخابات پاسدار آراي آنان هستند و به عنوان امانت دار از راي آنان كه حق الناس است، صيانت مي كنند.

به گزارش ايرنا، حسين كلانتري اظهار كرد: همه ما چهار شاخص اصلي در انتخابات را مورد توجه قرار داده ايم و خود را ملزم به رعايت آنها مي دانيم كه يكي از اين شاخص ها سلامت انتخابات و صيانت از آراي مردم است.
وي شاخص دوم را امنيت انتخابات برشمرد و افزود: دستگاه ها و نيروهاي مختلفي همچون سپاه، نيروي انتظامي، بسيج با همكاري هم زمينه برپايي يك انتخابات پرشور در كمال امنيت و آرامش را فراهم مي كنند.
وي تاكيد كرد: احزاب و گروه هاي سياسي توجه داشته باشند كه رفتاري ايجاد نكنند كه چالشي ايجاد شود و امنيت انتخابات به خطر بيفتد.
كلانتري شاخص سوم انتخابات را رقابتي برگزار شدن آن برشمرد و گفت: همه ما در حوزه انتخابيه ايلام و دهلران سعي در برگزاري انتخابات رقابتي و سالم با حضور همه سلايق داريم.
وي شاخص چهارم را مشاركت حداكثري عموم افراد واجد شرايط در انتخابات برشمرد و توضيح داد: نقش مردم در انتخابات كليدي و سرنوشت ساز است و چون مردم براي سرنوشت خود و آينده كشور اهميت قايل هستند در انتخابات با همدلي مشاركت حداكثري دارند.
رئيس ستاد انتخابات استان ايلام از افرادي كه نامزد انتخابات بودند و رد صلاحيت شدند و در پيام هايي مردم را به شركت در انتخابات دعوت كرده اند، تقدير كرد و گفت: پايبندي به اصول نظام و احترام به راي هيات نظارت و شوراي نگهبان ويژگي برجسته اين افراد است.
استان ايلام با گستره 20 هزار كيلومتر مربعي و 590 هزار نفر جمعيت كه از اين ميزان 434 هزار نفر واجد شرايط راي دادن هستند داراي سه كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي (دو كرسي در حوزه انتخابيه ايلام و يك كرسي حوزه انتخابيه دهلران) و يك كرسي نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري است.
دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
7177/9002