ایلام - ایرنا - یكی از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ارج نهادن به اراده سیاسی اقشار مختلف مردم در تعیین مدیران بالادستی و نوع تعامل با آنان از طریق برگزاری انتخابات متعدد است.

به گزارش ایرنا، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فردی از گوشه این گستره عظیم با تكیه بر زر، زور و تزویر و با حمایت ابرقدرت ها خود را حاكم مطلق اعلام می كرد و همه نیز مجبور به پذیرش این عنصر خود فروش و فاقد وجاهت علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در كشور بودند.
بارقه امید و فروغ نهضت امام خمینی (ره) با چاشنی ایمان و سلاح ایثار، این پیمانه نامشروع را باطل و طومار استبداد و استكبار را در هم پیچید و استقلال و اكرام و كرامت انسانی را به ایرانیان باغیرت ارزانی كرد.
امروز تك تك ساكنان ایران بزرگ با تصمیم مستقل و اراده مستحكم خویش، با تیر تدبیر و امید متولیان امور خود را بر می گزینند و به مردم سالاری دینی حكومت خود می بالند.
بازاریان یكی از محبوب ترین اصناف این سرزمین هستند كه همواره حامی و پاسدار انقلاب و امام و رهبری عزیز بوده و با مشاركت به موقع یار و یاور نظام در این مسیر سخت بوده اند.
انتخابات سرنوشت ساز و مهم هفتم اسفند نزدیك است و باید از همه توان و ظرفیت طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی برای حضور حداكثری در این دوره از انتخابات استفاده كرد.
با آغاز تبلیغات انتخابات در این استان استارت حماسه ای بنام انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی كه همزمان در 7‌ اسفند برگزار خواهد شد زده شد و هم اكنون شور و شوق انتخاباتی در این استان به خوبی میان قشرهای مختلف قابل مشاهده است.
در این میان، نقش طبقه بازاری در عرصه انتخابات بر هیچ كس پوشیده نیست، بازاریان در تاریخ ایران اسلامی نقش مهمی را در دفاع از دستاوردهای نظام ایفار كرده و همراه روحانیت دینی در مقاطع حساس تاریخ معاصر همچون انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته اند.
در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نیز طبقه بازاری توانست با تعطیلی بازار و حمایت‌های متعدد از انقلابیون و اعتصابات سراسری رژیم شاهنشاهی را از پای در آورد و نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا كند.
اگر نگاهی گذار و كلی به مسیر تحولات اساسی كشور داشته باشیم می توانیم‌ نقش مثبت، ارزنده و مؤثر این طبقه را در ابعاد مختلف سیاسی، ‌اجتماعی و اقتصادی بطور آشكارا مشاهده كنیم.
در سال همدلی و همزبانی و در سال جهاد اقتصادی در مبارزه با تحریم‌ها، بازاریان نقش اساسی را بر عهده داشته و این طبقه همواره با منش اسلامی و اخلاق انقلابی خود، چالش‌های پیچیده سال‌های جنگ و تحریم را مدیریت كرده‌ و همیشه نیز حامی بزرگ انقلاب و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.
باید گفت كه بازاریان و اصناف نقش موثر و سرنوشت سازی در آینده كشور برای انتخابات دارند آنها با رفتار خود می توانند نسبت به حضور پرشكوه مردم در این مناسبات موثر واقع شوند.
حاج عیسی درویشی از بازاریان با سابقه شهرستان آبدانان می گوید: انقلاب اسلامی یك هدیه الهی بود كه با رهبری حضرت امام به وقوع پیوست و ملت را از قید و بندهای طاغوت رهانید و به آنان عزت و كرامت تقدیم كرد.
وی افزود: كسبه و بازاریان از روزهای قبل با شركت در جلسات و محافل مختلف خود را برای شركت در انتخابات هفتم اسفند آماده كرده اند تا یك صدا و پرشور شعب اخذ رای را به میعادگاه ملی تبدیل كنند.
سید كاظم موسوی مقدم از دیگر بازاریان آبدانان نیز اظهار كرد: شركت در انتخابات و تعیین وكلای خود، حقی است كه به یمن انقلاب اسلامی به همه ماها اعطا شده و لازم است با تكریم این حق در انتخابات شركت و از این اهرم سیاسی به نحو احس بهره ببریم و نمایندگان اصلح خود را برگزینیم.
یاور نظری دیگر بازاری اهل آبدانان نیز انتخابات را ثمره انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما با شركت در انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح، پیام استقلال و آمادگی در پاسداری از ایران عزیز را به جهانیان اعلام می داریم.
محمد علیرضایی از اصناف و بازاریان آبدانانی معتقد است: اصل نظام جمهوری اسلامی بر اساس رای و نظر مردم شكل گرفته و اداره تمام شئونات آن نیز توسط اراده مردم به پیش می رود لذا همه باید به این نظام دینی ببالیم و با رای خود از آن پاسداری كنیم.
وی افزود: رای مردم به عنوان یك تیر و یك امتیاز ماندگار باید در روز هفتم اسفند از سنگر شعبه های اخذ رای به سمت دشمنان ملت ایران رها شود.
اسماعیل جمالدی از بازاریان پیر و با سابقه آبدانان شركت در انتخابات را یك عبادت الهی توصیف كرد و گفت: رای هر ایرانی یك دعای خیر برای پایداری نظام جمهوری اسلامی و اعلام تنفر از دشمنان قسم خورده ملت است.
وی تاكید كرد: در روز هفتم اسفند باید همه امور شخصی را كنار بگذاریم و با تمام توان و اراده ای خدایی و نیتی پاك برای عظمت ایران و ایرانی در محل شعبه های اخذ رای حاضر شویم و یكبار دیگر عزم و اراده خویش در حمایت از نظام را به رخ دشمنان و بدخواهان بكشیم.
** اصناف و بازاریان در ایجاد شور انتخاباتی نقشی بی بدیل و تاثیر گذار دارند
رئیس اتاق اصناف استان ایلام نیز با اشاره به اهمیت حضور حداكثری مردم در انتخابات افزود: اصناف و بازاریان عزم راسخ خود را برای خلق حماسه ای دیگر در پهنه تاریخ كشور همانند دوره های گذشته در كنار مردم جزم كرده اند.
یونس هواسیان گفت: حضور و مشاركت گسترده مردم در انتخابات مایه تثبیت و پیشرفت نظام و انقلاب در تمامی صحنه‌هاست بنابراین اصناف و بازاریان نیز با حضور گسترده خود ثابت خواهند كرد كه به آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب پایبند بوده و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.
وی ادامه داد: از آنجا كه اصناف و بازاریان همیشه در تمامی صحنه های انقلاب در صحنه بوده اند، در این دو عرصه از انتخابات مهم و سرنوشت ساز نیز همراه و همدوش نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران حركت كرده و حضوری باشكوه همراه با بصیرت همراه با آگاهی، هوشیاری را به نمایش خواهند گذاشت.
** مشاركت گسترده و انتخاب آگاهانه تاكید بازاریان است
یكی از بازرایان ایلام نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: اصناف و بازاری با حضور گسترده در انتخابات امسال ثابت خواهند كرد به آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب پایبند هستند و همچون گذشته بیشترین نقش را در صیانت از دستاوردهای نظام دارند.
آزاد ولایتی افزود: بدون شك در این مقطع حساس كه ایران اسلامی به عنوان قدرتی نوظهور شناخته شده است حضور پرشور و شعور در عرصه انتخابات بیانگر بصیرت ملت همیشه بیدار است و بازاریان و اصناف نیز حتما بیشترین نقش را در این عرصه خواهند داشت.
یكی دیگر از بازریان ایلامی گفت: ما اصناف و بازاریان اعلام می كنیم همچنان در یاری نهضت امام(ره) و به منظور پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب ضمن شركت باشكوه در انتخابات 7 اسفند حماسه ماندگار دیگری را در كنار دیگر اقشار رقم خواهیم زد.
حجت الله عالی پور خاطر نشان كرد: امروز دشمن از حضور با صلابت مردم در عرصه های سیاسی واهمه دارد و همه باید حضور گسترده خود را در این دوره از انتخابات به نمایش بگذاریم.
استان ایلام با گستره 20 هزار كیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت كه 435 هزار نفر شان واجد شرایط شركت در انتخابات هستند دارای سه كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو كرسی حوزه انتخابیه ایلام و یك كرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یك كرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار می شود.
7174/3032/9002