ساوه-ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب شهرستان ساوه گفت: از آغاز زمان قانوني تبليغات انتخابات تا كنون تخلفات تبليغاتي برخي از نامزدهاي اين شهرستان به دستگاه قضايي واصل شده است

حجت الله درودگر روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به توصيه ها و اعلام عمومي دستگاه قضايي مبني بر رعايت موازين قانوني در جريان انتخابات، تخلفات ستادهاي تبليغاتي برخي نامزدهاي انتخابات در حوزه انتخابيه ساوه رصد و در دست اقدام است.
وي ادامه داد: قانونگذار تخريب اموال عمومي و خصوصي را از مصاديق تخلف قلمداد مي كند و در اين راستا ستادهاي تبليغاتي برخي از نامزدهاي حوزه ساوه از قانون تخطي كرده اند.
وي ادامه داد: با توجه به رسالت دستگاه قضا براي برقراري ثبات و امنيت در جريان انتخابات و تثبيت حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي، جلساتي با ستادهاي تبليغاتي و نمايندگان نامزدها برگزار و موارد تخلف و يا توصيه هاي قضايي به آنان اعلام شده است.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان ساوه افزود: بر اساس اعلام برخي شاكيان خصوصي و عمومي، ستادهاي تبليغاتي تعدادي از نامزدهاي انتخاباتِ حوزه انتخابيه ساوه با نصب پوستر، بنر و يا اعلاميه هاي مختلف در معابر عمومي و خصوصي و بر روي اموال دولتي، ميادين و سردرب سازمان هاي دولتي زمينه ساز اعلام نارضايتي شده اند كه اين امر از سوي دستگاه قضا در حال پيگيري است.
وي اضافه كرد: راه اندازي كاروان هاي تبليغاتي و ايجاد اختلال در رفت و آمد شهري از سوي ستادهاي تبليغاتي ممنوع است و در اين راستا با هماهنگي دستگاه قضايي و نيروي انتظامي از راه اندازي يك كاروان تبليغاتي در حوزه انتخابيه ساوه جلوگيري شد.
درودگر عنوان كرد: بر اساس بخشنامه اعلامي از سوي فرمانداري، همه دستگاه هاي اجرايي شهرستان ساوه در صورت بروز تخلف تبليغاتي نامزدها و تخريب اموال عمومي محل خدمت، مي توانند با مستند سازي، زمينه پيگيري قضايي را فراهم آورند.
وي اظهار كرد: پرونده تخلفات انتخاباتي در ديگر مصاديق قضايي در حوزه انتخابيه ساوه تشكيل نشده و اين تخلفات محدود به ستادهاي تبليغاتي برخي از نامزدهاست.
دادستان عمومي و انقلاب ساوه گفت: ايجاد امنيت و سلامت انتخابات مهمترين وظيفه و رسالت دستگاه قضايي است كه در اين راستا؛ هرگونه تحرك منجر به خدشه دار شدن جريان انتخابات، واكنش جدي سيستم قضايي كشور را به همراه خواهد داشت.
شهرستان ساوه به عنوان دومين قطب جمعيتي استان مركزي بيش از 260 هزار نفر جمعيت دارد كه به طور مشترك با شهرستان زرنديه، يك كرسي از مجلس شوراي اسلامي را به خود اختصاص مي دهد.
3075/6012