تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

شاهرود -ايرنا- فرمانده انتظامي شاهرود گفت: دو قاتل فراري كه روز دوشنبه با شليك گلوله در شاهرود صاحب يك جگركي را به قتل رسانده بودند ظرف مدت زمان كوتاه شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ غلامرضا كاظم زاده امروز در گفت وگو با ايرنا افزود: ساعت يك بامدادسوم اسفنديك مورد تيراندازي در مركز شهر شاهرود به پليس اعلام شد كه گشت انتظامي كلانتري 11بلافاصله به محل اعزام گرديد.
وي افزود: برابر اظهارات شاهدان عيني،تيراندازي توسط دو موتورسوار به سمت 'عمواصغر' صاحب 45 ساله جگركي خيايان تهران انجام شد كه گلوله به سينه وي برخورد كرد و منجر به قتل وي شد.
كاظم زاده به انجام هماهنگي هاي قضايي و تشكيل پرونده قتل اشاره و اضافه كرد: تيم ويژه اي از ماموران انتظامي و پليس آگاهي از دقايق نخستين تحقيقات خود را آغاز كردند.
به گفته اين مسئول انتظامي، ساعتي قبل از تيراندازي دو جوان ناشناس با مراجعه به جگركي وسفارش غذا و صرف آن ، با پسر مقتول درگير و با يك دستگاه موتورسيكلت متواري مي شوند.
وي افزود: پسر جوان با پدرش تماس گرفته و ماجرا را توضيح مي دهد و مقتول به مغازه مراجعه مي كند كه در همين حين موتورسواران جوان به سمت وي تيراندازي مي كنند.
وي با اشاره به پيگيري هاي سريع ماموران انتظامي و كشف سرنخ هايي از هويت متهمان ، تصريح كرد: يكي از متهمان كارگر يك واحد صنفي در روستاهاي حومه شاهرودبود كه از اين طريق محل كار وي شناسايي شد.
به گفته قاسمي ، ماموران انتطامي با هماهنگي قاضي پرونده به منزل متهم مراجعه ودر عملياتي غافلگيرانه وي را در رختخواب دستگير كردند.
وي افزود: متهم 20 ساله كه از شناسايي و دستگيري سه ساعته خود متحير شده بود، در همان تحقيقات مقدماتي قاتل 23 ساله اين پرونده را معرفي كردو وي نيز در عملياتي ديگر در مخفيگاهش در حالي كه سلاح شكاري به همراه داشت، دستگير شد.
سردار قاسمي به اعتراف صريح متهمان جوان به اين جنايت هولناك اشاره و خاطرنشان كرد: اين پرونده قتل با تلاش گسترده ماموران انتظامي شاهرود در كمتر از چهار ساعت تكميل و ساعتي پيش به دادسرا ارسال شد.
فرماند انتظامي شاهرود دسترسي جوانان و نوجوانان به سلاح سرد و گرم را يكي از عوامل اين حوادث ناگوار دانست و به عموم مردم توصيه كرد در صورت اطلاع از فروش و نگهداري سلاح غيرمجاز مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
7358/6167/1352