تهران- ايرنا- مركزكنترل و پايش محيط زيست كشور امروز دوشنبه اعلام كرد: هواي كلان شهرهاي تهران، كرج، اهواز، اصفهان و تبريز ناسالم است و مشهد و شيراز در شرايط سالم قرار دارند.

به گزارش گروه علمي ايرنا از مركز كنترل و پايش محيط زيست، براساس اطلاعات دريافتي از سايت ماهواره اروپايي Eumetsat ، تحليل وضعيت گرد و غبار از ساعت 8 صبح دوم اسفند ماه تا 8 صبح سوم اسفندماه به دليل پوشش ابر در حال عبور در نيمه شمالي و غربي، حاشيه درياي خزر و شمال شرق كشور امكان پذير نبود.
از حدود ساعت 15 ديروز در ساير مناطق كشور گرد و غبار محلي با غلظت قابل توجهي قابل مشاهده بود كه تا نيمه شب كمي افزايش غلظت داشت و تا صبح به همان شرايط باقي ماند.
مجيد آزادي مدير گروه پژوهشي و هواشناسي ديناميك و هم ديدي پژوهشكده هواشناسي و علوم جوي نيز به خبرنگار علمي ايرنا گفت: سرعت كنوني باد در تهران 6 متر بر ثانيه ( 22 كيلومتر بر ساعت)، ميزان ديد افقي بيش از 10 كيلومتر و رطوبت نسبي 14 درصد است.
وي اظهار كرد: هواي كنوني تهران ابري با بيشينه دماي 19 و كمينه 14 درجه سانتيگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادي گفت: هواي تهران براي 24 ساعت اول كمي ابري و غبارآلود در شهرهاي جنوبي باد و گرد وخاك، 24 ساعت دوم كمي ابري درپاره اي نقاط غبارآلود در شهرهاي جنوبي باد وگرد وخاك و 24 ساعت سوم ابري و بارش باران و وزش باد شديد پيش بيني شده است، دماي كنوني تهران 20 درجه سانتيگراد و جهت باد جنوب شرقي گزارش شده است.
علمي 9014**2017