سنندج- ايرنا- دهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي با تقدير از كارگردانان A157 و فصل هرس با حضور هنرمندان برجسته سينمايي و مسئولان كشوري و استاني در سنندج برگزار مي شود.

رئيس حوزه هنري كردستان روز سه شنبه در اين رابطه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: براساس موافقت مديركل امور استان ها و مجلس حوزه هنري و دبير دهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي، آئين افتتاحيه اين جشنواره بين المللي به ميزباني حوزه هنري استان 11 اسفند سال جاري در پرديس سينمايي بهمن سنندج آغاز بكار مي كند.
امين مرادي افزود: در اين دوره از جشنواره فيلمسازان استان حضور پررنگي داشته و توانستند از ميان هزار و 678 فيلم ارسالي به دبيرخانه جشنواره با راهيابي 12 اثر به بخش نهايي در بخش رقابتي و غير رقابتي حضور چشمگيري داشته باشند.
وي اظهار كرد: دركنار فيلمسازاني كه به صورت مستقل آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كرده بودند، حوزه هنري استان، هزار و 200 ثانيه از توليدات خود را در قالب 12 فيلم به اين جشنواره ارسال كرد كه در نهايت فيلم هاي 'ماهي' به كارگرداني سامان حسين پور و همچنين 'بوي سرد' به كارگرداني نويد زارع به بخش رقابتي جشنواره راه پيدا كرد.
به گفته وي در بخش غير رقابتي نيز فيلم هاي 'ماهي و گل' به كارگرداني زانيار طهماسبي، 00 1 ثانيه 'چراغ قرمز 'به كارگرداني نويد زارع و مستند 'پوش كشي' به كارگرداني زانيار لطفي مجوز اكران و حضور در اين بخش را به دست آورده اند.
وي با اشاره به توانمندي هاي هنرمندان فيلمساز استان افزود: فيلم انيمشن 'بدون شرح' اثر رضا احمد ياري، فيلم داستاني 'اين يك مورد اورژانس است' اثر امير احمد زاده و مستند 'اميد' به كارگرداني نوشين نامداري از ديگر آثار هنرمندان استان است كه به بخش رقابتي جشنواره راه پيدا كرده اند.
مرادي اظهار كرد: در بخش غير رقابتي نيز علاوه بر توليدات حوزه هنري استان انيمشن 'عبور 'به كارگرداني رضا احمد ياري، داستاني 'مداد رنگي' اثر رزگار يوسف پناه، 'بوي مادر' به كارگرداني سركوت نيكدل و 'سيگنال' موجود است به كارگرداني هيوا كيايي اكران و به نمايش گذاشته مي شود.
دهمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي، 11 اسفند سال جاري در پرديس سينمايي بهمن سنندج با مراسم افتتاحيه آغاز و پس از نمايش آثار در روزهاي 12 و 13 اسفند در پرديس سينما آزادي تهران و پرديس سينمايي بهمن سنندج با معرفي برگزيدگان جشنواره 14 اسفند ماه در تالار انديشه حوزه هنري به كار خود پايان مي دهد.
7348/1904