بندرعباس- ايرنا- مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان از نجات جان يك مادر باردار 31 ساله در نخستين ماموريت آمبولانس هوايي در استان خبر داد.

فاطمه نوروزيان روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: اين زن باردار در دومين بارداري خود با سابقه تشنج به دليل قطع خود سرانه داروي ضد تشنج در هفته 36 بارداري دچار تشنج مي شود.
وي افزود: بلافاصله با انتقال بيمار به بيمارستان حاجي آباد تمام اقدامات درماني بر روي وي انجام و بيمار سپس جهت انجام بررسي ها و مراقبت هاي فوق تخصصي با آمبولانس هوايي از شهرستان حاجي آباد به بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس منتقل شد.
وي با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان براي تامين اين آمبولانس هوايي با يكي از سازمان ها در استان قرارداد بسته است، خاطرنشان كرد: پيش از اين به دليل نبود بالگرد استاندارد، خدمات دهي از طريق اورژانس هوايي ميسر نبود.
مساحت حدود 80 هزار كيلومتر مربعي هرمزگان، يك هزار و 500 كيلومتر ساحل، 14 جزيره و فواصل طولاني بين شهرستانها از جاسك و بشاگرد در شرقي ترين نقطه و تا پارسيان در غربي ترين نقطه، خدمات رساني در بخش بهداشت و درمان آن را با مشكل روبرو كرده است.
شهرستان حاجي آباد در 170 كيلومتري شمال بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048