یزد - ایرنا - - سرمربی تیم ملی شمشیربازی جوانان ایران و افتخار آفرینان ورزش یزد در میزگردی با عنوان ورزشكاران و مشاركت حداكثری در انتخابات در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مركز یزد به بیان دیدگاه های خود درباره انتخابات پیش رو پرداختند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این میزگرد حمیدرضا شیر سرمربی تیم ملی شمشیربازی جوانان ایران با اشاره انتخابات هفتم اسفندماه بر مشاركت حداكثری جامعه ورزش در انتخابات تاكید كرد .
همچنین محمدحسن صدیقی دبیر هیات شمشیربازی استان یزد و از داوران و مربیان بین المللی این رشته و حمید بهزادپور دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی دیدگاه های خود را درباره اهمیت حضور حداكثری ورزشكاران در انتخابات ، انتظارات از نمایندگان و ویژگی های نامزد اصلح مطالبی را مطرح كردند.
** نمایندگان مجلس همیشه به فكر ورزش و ورزشكاران باشند
سرمربی تیم ملی شمشیر بازی جوانا ایران گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می رود كه نه تنها در زمان رای گیری بلكه در طول سال و مقاطع مختلف نیز به فكر ورزش و ورزشكاران باشند و آنها را فراموش نكنند .
حمیدرضا شیر اظهار كرد: نامزد مجلس برای توفیق در انتخابات ابتدای كار خیلی جدی از ورزش استفاده می كنند و تبلیغات انجام می دهند ولی بعد از كسب آرا این وضعیت كمرنگ و ورزشكاران را فراموش می می كنند .
وی اظهار كرد: نمایندگان مجلس باید نه تنها در زمان تبلیغات كه همواره ورزش را به عنوان یك امر مهم در كنار سایر مسائل اجتماعی جدی بگیرند و در عمل برای ارتقا ورزش و جامعه ورزشكاران بكوشند .
كارشناس جوانان اداره كل ورزش و جوانان یزد ادامه داد: ما از كسی كه برای مجلس به عنوان نماینده مردم انتخابات می شود نگاه ویژه به ورزش و ورزشكاران داشته باشد.
شیر گفت: نمایندگان مجاس شورای اسلامی باید ورزش را بخاطر ابعاد گسترده ای كه در تامین سلامتی ، نشاط و شادابی جامعه دارد همواره در طول مسئولیت خود در اولویت قرار دهند .
شیر خاطرنشان كرد: انتخابات در كشور ما از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است چون برای تعیین سرنوشت خود و جامعه حضور در تصمیم گیری است و باید همواره به آن عنایت ویژه داشت .
وی افزود: در موضوع انتخابات باید هم به مشاركت جدی و بالا توجه داشت و هم باید در انتخاب فرد اصلح و شایسته برای حضور در مجلس شورای اسلامی جدی وارد عرصه شد .
این مسئول اظهار كرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصل بازوی توانمند قوه مجریه كشور محسوب می شوند لذا جامعه ورزش و قهرمانان باید ضمن مشاركت در انتخابات در انتخاب فرد اصلح دقت كنند .
شیر ادامه داد: ورزشكاران در كنار سایر قشرهای جامعه هر برگی كه به صندوق اخذ آرا در هفتم اسفندماه می ریزند مشاركت در تعیین سرنوشت خود و جامعه اسلامی محسوب می شود .
وی تصریح كرد: مهمترین شاخص برای انتخاب كاندیدای اصلح در هفتم اسفندماه قطعا تجربه كاری است كه باید در اولویت قرار گیرد و بر اساس آن نسبت به انتخاب نماینده شاخص اقدام كرد.
شیر افزود: باید عملكرد یك نماینده در حوزه ورزش به دقت مورد بررسی قرار گیرد كه وی در این بخش چه دغدغه هایی داشته و تاكنون برای موفقیت ورزش در رشه های مختلف چه گام های عملی برداشته است .

** جامعه ورزشی با قدرشناسی از خدمات نظام حضور گسترده ای در انتخابات خواهند داشت
دروازه بان یزدی تیم ملی فوتبال ساحلی نیز گفت: برگزاری انتخابات در كشور ما از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است كه به بركت خون شهیدان و ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلام نصیب ملت ما شده است.
حمید بهزاد پور افزود: مردم ما و جامعه ورزشكاران و ملی پوشان باید قدر این نعمت بزرگ را دانسته و بصورت گسترده در دو انتخابات هفتم اسفندما شركت نمایند و آگاهی و بصیرت خود را به همگان نشان دهند.
وی با بیان اینكه حضور در انتخابات یك وظیفه بزرگ و تعیین سرنوشت است اظهار كرد: مشاركت در این عرصه فرصتی برای نشان دادن عشق و علاقه به اهداف آرمان انقلاب اسلامی و موفقیت نظام در زمینه های مختلف است.
دروازه بان مل پوش یزد گفت: مردم و ورزشكان ضمن مشاركت جدی در این حماسه سیاسی باید سوابق نامزدهای انتخاباتی را بررسی و با آگاهی بهترین نفر را برای نمایندگی مجلس دهم انتخاب كنند.
بهزاد پور تصریح كرد: نامزد اصلح كسی است كه مردمی ، دلسوز، پیگیر ، آشنا به مسائل مختلف و در خدمت مردم و جامعه اسلامی باشد و همواره برای حل مسائل از هیچ كوششی دریغ نمی كند.
وی اضافه كرد: نماینده واقعی كسی است كه ورزش را بشناسد مشكلات آنها را بررسی كند و در عمل نشان دهد كه دلش برای مسائل ورزشكاران می سوزد.
** نماینده مجلس باید در عمل برای ورزش تلاش كند
مربی و داور بین المللی شمشیربازی ایران گفت: شركت گسترده آحاد مردم بخصوص ورزشكاران در رشته های مختلف در انتخابات هفتم اسفندماه بسیار دارای اهمیت است .
محمدحسن صدیقی افزود: انتخابات در اصل همان عرصه مشاركت و حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای است لذا باید ورزشكاران از این حق بزرگ خود بنحو شایسته استفاده كنند .
وی اظهار كرد: مجلس در كشور ما از اهمیت و جایگاه بس والایی برخوردار است چون بازوی توانمند دستگاه اجرایی كشور است و دولت مجری قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است .
دبیر هیات شمشیربازی استان یزد خاطر نشان كرد: ورزشكاران باید دركنار مردم ضمن حضور گسترده در انتخابات پیش رو نسبت به انتخاب فرد اصلح از میان نامزدها اقدام كنند .
صدیقی گفت: كسی كه به عنوان نماینده مردم وارد مجلس می شود باید دلسوز ، اصلح و یك بینش مناسب و همیشگی به رشته های مختلف ورزشی داشته باشد و این را در عمل ثابت كند .
صدیقی خاطر نشان كرد: نماینده نباید تنها در وقت برگزاری انتخابات به دنبال ورزش و ورزشكاران باشد بلكه باید بعد از انتخاب شدن تا پایان دوره نمایندگی ورزش را در اولویت خویش قرار دهد .
صدیقی افزود: از نماینده مجلس توقع داریم در سطح كلان نیز در مجلس و جاهای دیگر در ورزش كم نیاورد و بسیار قوی و جدی برای توفیق در عرصه های مختلف كه مرتبط با ورزش است بكوشد .
یزد با یك میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یك نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد كه برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و برای انتخابات مجلس 78 نفر تایید صلاحیت شده اند.
براساس اعلام ستاد انتخابات استان تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان 665 هزار و 504 نفر است.
7536/8068/1662