مشهد- ایرنا- شهردار منطقه سه شهرداری مشهد از صدور 937 رای قلع بنا به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه خبر داد .

علی یوسف زاده روز چهارشنبه در نشست خبری افزود : از این تعداد پرونده تاكنون هفت مورد توسط شهرداری و 39مورد توسط مالكان اجرا شده است .
وی با بیان اینكه مابقی نیز در دستور كار است ، تصریح كرد : با اجرای این آراء از ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه جلوگیری می شود .
یوسف زاده ادامه داد : جمعیت ساكن در این منطقه حدود 400 هزار نفر است كه بیش از 330 هزار نفر از این تعداد در حاشیه شهر و نواحی كم برخوردار زندگی می كنند .
وی افزود : به همین دلیل رویكرد شهرداری منطقه رسیدگی به نواحی كم برخوردار و حاشیه نشین است .
یوسف زاده تصریح كرد : كل درآمد شهرداری منطقه سه از سال 92 تاكنون حدود 900 میلیارد ریال بوده است افزود : این منطقه از لحاظ زیرساخت های فضای سبز با كاستی های زیادی روبروست و سرانه فضای سبز برای هر یك از ساكنان منطقه حدود سه متر مربع می باشد درحالیكه استاندارد این سرانه باید 12 متر مربع برای هر شهروند باشد.
وی با اشاره به الحاق مناطق منفصله شهری به محدوده شهرداری منطقه سه در سال 92 گفت : از همان سال تاكنون درآمد این مناطق برای شهرداری منطقه سه هزار و 800 میلیون ریال بوده در حالیكه حدود 50 میلیارد ریال در این بازه زمانی در این نواحی ( قرقی و مهرگان ) هزینه شده است .
شهردار منطقه سه شهرداری مشهد از اجرای 33 پروژه مشاركتی در منطقه خبر داد و افزود : دو هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت برای اجرای این پروژه ها در سال 95 منتشر می شود.
شهر مشهد از نظر تقسیمات شهرداری به 13 منطقه تقسیم می شود. در این میان منطقه سه شهرداری با توجه به موقعیت و وجود عناصر و فضاهای مهم خدماتی، یكی از مناطق با اهمیت شهر مشهد به شمار می آید.
اراضی واقع در شمال این منطقه به عنوان یكی از محدوده های مهم حاشیه نشین در شهر مشهد به شمار می آیند و براساس آمار موجود جمعیت این منطقه در سال 1389 حدود 400 هزار نفر است كه 14 درصد از جمعیت شهر مشهد را شامل می شود و وسعت این منطقه 32 میلیون متر مربع است.
این منطقه به لحاظ جغرافیایی در شمال شرقی مشهد واقع شده كه از شمال به رودخانه كشف رود، از جنوب به خیابان آیت اله شیرازی و از شرق به خیابان آزادی و بلوار طبرسی و از غرب به خیابان آیت اله عبادی (خواجه ربیع ) و محور جاده كلات منتهی می گردد.
7505/1211