تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

تهران – ایرنا – حادثه تیراندازی در ایالت واشنگتن واقع در شمال غرب آمریكا پنج كشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش داد: این حادثه روز گذشته (جمعه) به وقت محلی در نزدیكی منطقه 'بلفیر' در فاصله 40 كیلومتری غرب شهر 'سیاتل' واقع در ایالت شمال غربی واشنگتن آمریكا روی داد.
رویترز افزود: فرد مسلح گویا پدر خانواده بوده كه اعضای خانواده خود را به قتل رسانده و سپس خودكشی كرده است.
بنابراین گزارش پلیس ساعت ها برای پایان دادن به این تیراندازی در انتظار ماند تا سرانجام فرد ضارب خود را با شلیك گلوله از پای درآورد.
این گزارش می افزاید تنها فردی كه از این حادثه تیراندازی نجات یافته یك دختر 12 ساله است.
رویترز به نقل از مقامات پلیس محلی گزارش داد هنوز انگیزه این تیراندازی و ارتكاب قتل مشخص نیست، اما فرد مسلح كه گمان می رود پدر این خانواده است پس از ارتكاب این جنایت نیروهای پلیس را مطلع كرد.
یك مقام پلیس محلی به خبرگزاری رویترز گفت: تا آنجایی كه ما مطلع هستیم، (كشته شدگان) اعضای یك خانواده بودند و فرد ضارب پدر خانواده و قربانیان نیز اعضای خانواده وی بودند.
رویترز گزارش داد: این در حالی است كه در تازه ترین حوادث تیراندازی منجر به مرگ در آمریكا، پنجشنبه گذشته نیز یك فرد مسلح در منطقه 'ویچیتا' (Wichita) ایالت كانزاس سه نفر را به قتل رساند.
به گزارش ایرنا، خشونت های اجتماعی و دعواهای مسلحانه هرسال منجر به كشته و مجروح شدن هزاران تن در این كشور می شود. بنا برآمارهای رسمی، درسال 2013 در مجموع 33 هزار و 169 تن در آمریكا درحوادث مرتبط با سلاح كشته شدند كه از این تعداد 11هزار و 208 مورد جنایی بوده است.
ایالت واشنگتن با مساحتی نزدیك به 185 هزار كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر هفت میلیون نفر درشمال غرب آمریكا و در نزدكی مرز كاناد واقع است. شهر واشنگتن دی سی پایتخت ایالات متحده در شرق آمریكا واقع است و از نظر جغرافیایی ارتباطی با ایالت واشنگتن ندارد.
اروپام *1302**1517