دزفول - ايرنا - معاون فني جهاد كشاورزي دزفول از آغاز برداشت محصول سير وباقلا سبز از سطح يك هزار و 100 هكتار از مزارع اين شهرستان خبر داد.

علي كرمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا سطح زير كشت مزارع سير دزفول را 300 هكتار عنوان كرد و افزود:پيش بيني مي شود 12 تن محصول سير از هر هكتار برداشت شود.
وي افزود:باتوجه به اينكه اين محصول خارج از فصل توليد كشت شده به صورت سبزچين ( تر ) برداشت و به اكثر استان هاي كشور ارسال مي شود.
معاون فني جهاد كشاورزي دزفول اظهار كرد:محصول سير دزفول يك محصول سالم است كه كمترين كود و سم در توليد آن مصرف شده و از جمله با كيفيت ترين محصول سير كشور محسوب مي شود.
كرمي همچنين سطح زير كشت مزارع باقلا در دزفول را كه به صورت سبزچين برداشت مي شود 800 هكتار عنوان كرد و گفت:پيش بيني مي شود از اين سطح زير كشت حدود 10 هزار تن محصول باقلا برداشت شود.
وي با اشاره به اينكه برداشت محصول باقلا در دزفول تا ارديبهشت ماه ادامه دارد گفت: برداشت باقلا خشك دزفول نيز از اواخر ارديبهشت ماه آغاز مي شود كه پيش بيني مي شود حدود 2 تن محصول باقلا خشك برداشت شود.
معاون جهاد كشاورزي دزفول گفت:با توجه به اينكه برخي افراد نسبت به باقلا حساسيت دارند لذا توصيه مي شود از نزديك شدن به مزارع باقلا خودداري كنند.
پارسال يك هزار و 800 هكتار باقلا در دزفول كشت شد.
افزون بر 100 نوع محصول در سطح 90 هزار هكتار از اراضي كشاورزي دزفول كشت مي شود.
سالانه حدود دو ميليون تن انواع محصول كشاورزي در دزفول توليد مي شود.
7278/6068