مهاباد- ایرنا- معاون فرماندار ویژه مهاباد گفت: اعزام كاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی موثرترین برنامه فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام ایثار، شجاعت و جانفشانی رزمندگان اسلام و شهدا در دوران دفاع مقدس باید به جوانان انتقال پیدا كند و كاروان های راهیان نور می تواند نقش مهمی در ترویج این فرهنگ داشته باشد.
وی افزود: مقاومت شجاعانه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس باید در روح جامعه و نسل جوان دمیده شود كه برگزاری كاروان های راهیان نور در همین راستا است.
شجاعی اضافه كرد: اینكه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با كمترین تجیهزات جنگی در برابر ارتش تا دندان مسلح صدام چگونه جانشان را در كف گرفته و از كیان و ناموس ملت ایران دفاع كردند، باید در افكار عمومی به ویژه برای نسل جوان منتقل و نهادینه كنیم.
شجاعی با بیان اینكه امنیت و آرامش حاكم بر كشور و اقتدار و عزت ایران اسلامی در سایه ایثارگری‌های رزمندگان و جانفشانی شهدا به دست آمده است، گفت: همه مسئولان و دستگاه های اجرائی وظیفه دارند در این حوزه فرهنگی تمام تلاش خود را به كار گیرند.
وی با بیان اینكه شهرستان مهاباد در طول سالجاری میزبان بیش از 80 هزار نفر از كاروان های راهیان نور بود، افزود: در همین راستا همه دستگاه های اجرایی با همكاری سپاه توانستند میزبان خوبی برای این كاروان ها باشند.
شجاعی گفت: از این شهرستان نیز در تعطیلات عید نوروز امسال اعزام كاروان های راهیان نور برای بازدید اقشار مختلف مردم این شهرستان از مناطق عملیاتی جنوب كشور پیش بینی شده است.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یكی از مقصدهای كاروان های راهیان نور در غرب كشور به شمار می رود.
مهاباد در 116 كیلومتری مركز استان واقع شده است.
6185/1905