اروميه- ايرنا- معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 430 ميليارد ريال براي هوشمند سازي مدارس اختصاص يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد ديمه ور روز سه شنبه در نشست مديران و معاونان آموزشي مدارس ابتدايي مناطق 24 گانه آذربايجان غربي و تجليل از رتبه هاي برتر در ارزيابي عملكرد و جشنواره الگوهاي برتر تدريس افزود: آذربايجان غربي در تجهيز فضاهاي آموزشي در اولويت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
وي ادامه داد: بنيادهايي مانند بركت و علوي هم اكنون در راستاي دسترسي و اجراي عدالت آموزشي با آموزش و پرورش اقداماتي را متعهد شده اند.
ديمه ور اظهار كرد: تعهدات اين دو بنياد در چهار استان محروم كشور از جمله آذربايجان غربي، هرمزگان، سيستان و بلوچستان و بخش جنوبي كرمان پيش بيني شده و شامل احداث 500 كلاس درس است.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، اهداف سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بايد تا چشم انداز 1404 محقق شود.
وي اظهار كرد: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مبناي همه اقدامات اجرايي حوزه تعليم و تربيت كشور است.
ديمه ور افزود: منابع انساني، مديريت و راهبري آموزشي، برنامه درسي، منابع مالي ارزيابي و پژوهش و فضا و تجهيزات آموزشي، شش زير نظام اصلي نظام تعليم و تربيت در سند تحول بنيادين به شمار مي رود كه هر كدام داراي اهميت ويژه اي است.
وي با بيان اينكه تربيت فرآيندي چند بعدي است، گفت: براي موفقيت در فرآيند تربيت بايد به ساحتهاي شش گانه تربيت شامل تربيت اخلاقي و عبادي، تربيت علمي و فناوري، تربيت بدني و زيستي، تربيت هنري و زيبا شناختي، تربيت اقتصادي و حرفه اي و نيز تربيت سياسي، فرهنگي و اجتماعي توجه شود.
ديمه ور با اشاره به اجراي طرح تدبير در مدارس ابتدايي گفت: اين طرح با هدف ظرفيت سازي براي رتبه بندي مدارس و نظام ارزيابي عملكرد مديران مدارس در دستور كار قرار دارد.
وي درباره دانشگاه فرهنگيان نيز گفت: دانشجويان امروز معلمان فردا خواهند بود و بايد ارتباط با اين دانشگاه تقويت و نسبت به توانمند سازي آنها اقدام شود.
ديمه ور افزود: برنامه هاي درسي دانشگاه فرهنگيان اصلاح شده ولي در برخي استان ها ارتباطي بين ادارات و دانشگاهها وجود ندارد كه در آينده موجب بروز مشكلاتي در مهارتهاي معلمي مي شود.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در اين آيين گفت: ايجاد و راه اندازي سامانه ارتباطي مديركل با اوليا و مديران مدارس سبب شد تا پنج هزار و 437 مدرسه ارتباط بي واسطه با مديركل برقرار كنند.
فريدون سيدمصطفوي با اشاره به اينكه 180 نفر از 24 منطقه استان جزو اعضاي اتاق فكر در آموزش و پرورش هستند، گفت: بر اساس تمهيدات صورت گرفته 60 نفر از مديران مدارس به صورت فصلي با مدير كل و معاونين وي ديدار و به عنوان نمايندگان مدارس مسائل و مشكلات را بازگو مي كنند.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي كسب رتبه سوم در امر جذب بي سوادي، رتبه برتر كشوري در امر ساماندهي نيروي انساني، رتبه برتر كشوري در مشاوره تحصيلي، رتبه سوم كشوري در احصاي اسناد، املاك و فضا، رتبه اول استاني در برگزاري نماز در بين ساير دستگاه هاي اجرايي را از اهم رتبه هاي كسب شده در آموزش و پرورش استان عنوان كرد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم از مديران كل پست و ثبت احوال استان به علت همكاري در حوزه انسداد مبادي بي سوادي، رتبه هاي برتر نواحي و مناطق آموزشي در ارزيابي عملكرد و منتخبين جشنواره الگوهاي برتر تدريس آذربايجان غربي تجليل به عمل آمد.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي داراي 5500 مدرسه است كه 30 درصد اين مدارس هوشمند هستند.
570 هزار نفر از جمعيت 13 ميليوني دانش آموزان كشور در آذربايجان غربي تحصيل مي كنند.
7125/1905