بجنورد - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان خراسان شمالی از برگزاری 600 برنامه ورزشی و فرهنگی دركنگره 3 هزار شهید این استان در دی ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار روز چهارشنبه ایرنا، امین رشید لمیر در نشستی كه با حضور فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد اظهار كرد: برنامه های ورزشی در سال جاری با هدف نكوداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان برگزار و تمامی برنامه های شاخص ورزشی نیز در سال آینده همچون كشتی های پهلوانی با چوخه با عنوان سه هزار شهید استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: گسترش منش پهلوانی و اخلاق ورزشی اولویت اصلی اداره كل ورزش و جوانان است و بهترین الگو برای ورزشكاران شهدای انقلاب هستند كه با گذشتن از ارزشمندترین دارایی خود منش پهلوانی را برای ما به یادگار گذاشتند.
مسئول كمیته ورزشی این كنگره ، برگزاری ورزش پاك ، معرفتی و ارزشی را از جمله اهداف اصلی وزارت ورزش و جوانان عنوان كرد و گفت: خروجی و عصاره نهایی یك ورزشكار در هیبت و شخصیت یك پهلوان ظهور پیدا میكند و درهمین راستا تلاش می كنیم اثر بخشی و برونداد حوادث ورزشی در استان در راستای فرهنگ پهلوانی عملیاتی شود.
مدیر كل ورزش و جوانان استان ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای صورت گرفته در كمیته ورزش كنگره سه هزار شهید گفت: اولین یادواره شهدای ورزشكار خراسان شمالی با گرامیداشت یاد و خاطره 66 شهید ورزشكار استان و با حضور پرشور جامعه ورزش و جوانان و مسئولان كشوری در دی ماه سال جاری برگزار شد و امیدواریم در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی این برنامه تداوم داشته باشد
سردار مرتضوی در این نشست ضمن تقدیر و تشكر از تلاشهای صورت گرفته دراستان به منظور تجلیل ازمقام شامخ شهدا و برگزاری كنگره سه هزارشهید خراسان شمالی در مهر ماه سال 95 گفت: مسابقات و فضاهای ورزشی بهترین ظرفیت برای انتقال پیام شهدا به نسل جوان است و امیدواریم كمیته ورزش و جوانان در سال 95 نیز با همكاری ویژه كمیته فضا سازی تمهیدات لازم جهت انعكاس این رویداد مهم در استان را در دستور كار قرار دهد.
دبیركنگره 3 هزار شهید استان افزود :ضمن این كه بیست جلسه و چهار كمیته كنگره تشكیل خواهیم داد سعی داریم تا فراخوان كشوری مقالات و راه اندازی سایت كنگره سه هزار شهید استان را هم راه اندازی نماییم.
وی همچنین بر استفاده حداكثری از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت انعكاس این رویداد مهم در صحن علنی و همكاری بیشتر در برگزاری برنامه های مرتبط با كنگره تاكید كرد و گفت: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته از خانواده معظم كلیه این 3 هزار شهید استان بازدید و سركشی خواهد شد.
چهارمین كمیته استانی كنگره 3 هزار شهید استان با حضور سردار مرتضوی دبیر كنگره ، امین رشید لمیر مسئول كمیته ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی سه شنبه شب برگزار شد.
دراین نشست با ارائه گزارش توسط حجت الاسلام و المسلمین عزیزی مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران ، هدایتی نماینده دانشگاه دولتی ، كرامتی رئیس كمیته بازرسی ادامه و بر حضور حداكثری دستگاههای اجرایی در برگزاری هر چه با شكوه تر كنگره سه هزار شهید استان تاكید شد.
استان 925 هزار نفری خراسان شمالی دو هزار و 775 شهید تقدیم انقلاب كرده است كه از نظر جمیعت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.
6003/ 6042