دزفول - ایرنا - فرماندار شهرستان شوش با بیان اینكه روند پرداخت مطالبات كارگران نی بر شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه در دست پیگیری است گفت:تلاش می شود مطالبات كارگران این شركت با همكاری مدیر عامل و سهامداران جدید بزودی پرداخت شود.

تعدادی از كارگران نی بر كارخانه كشت و صنعت نیشكر هفت تپه در شمال خوزستان روز شنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود با مسدود كردن درب ورودی روند كاری این شركت را مختل كردند.
این كارگران نی بی مهاجر پرداخت حقوق معوقه و نیز عیدی و پاداش پایان سال خود را از سوی این شركت مطالبه كردند.
كارگران نی بر همچنین مانع ورود نیشكر به قسمت آسیاب كارخانه نیشكر هفت تپه شدند.
رضا نجاتی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در نشست شنبه شب شورای تامین شهرستان شوش كه با حضور اعضای شورای تامین و مدیر عامل و نیز سهامدار جدید شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه برگزار شد مقرر گردید مطالبات كارگران نی بر و كارگران سایر بخش های این شركت تا اواخر هفته جاری از سوی مالكان جدید این كارخانه پرداخت شود.
وی با اشاره به واگذاری شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی اظهار كرد:مطالبات كارگران شاغل در این شركت تولیدی باید پرداخت شود.
رییس شورای تامین شهرستان شوش افزود:مسایل و مشكلات جامعه كارگری این شهرستان به ویژه كارگران شاغل در شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه از طریق مركز و استان پیگیری می شود.
در پی اعلام پیگیری پرداخت مطالبات كارگران نی بر شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه و گفت و گوی سهامداران جدید شركت با آنان این كارگران شنبه شب به تجمع خود پایان دادند.
كارخانه كشت و صنعت نیشكر هفت تپه طبق اصل 44 قانون اساسی مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوصی را طی می كند.
انتشار خبر واگذاری این شركت بزرگ تولید شكر به بخش خصوصی موجب نگرانی كاركنان این شركت شده است.
كشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین كارخانه تولید شكر از نیشكر در كشور است كه نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.
تعداد كاركنان شاغل در بخش های مختلف این شركت بیش از دو هزار و 700 نفر اعلام شده است.
6068