مهاباد- ايرنا- مسئول روابط عمومي آموزش و پرورش مهاباد گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده ستاد اسكان فرهنگيان شهرستان مهاباد، 16 واحد آموزشي را براي اسكان و پذيرش مهمانان نوروزي پيش بيني و آماده سازي شده است.

احمد رحماني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مدارس در نظر گرفته شده جزو مدارس تازه ساخت بوده و در مجموع داراي 155 كلاس است كه از اين تعداد 108 كلاس در گروه الف، 29 كلاس در گروه ب و 18 كلاس در گروه ج قرار دارد.
وي اضافه كرد: در كلاس هاي گروه الف امكانات و تجهيزات هر كلاس شامل فرش، چهار تخته پتو، تلويزيون، يخچال و ديگر امكانات رفاهي بوده و در كلاس هاي گروه ب نيز يخچال و تلويزيون به صورت عمومي است.
رحماني گفت: تعرفه هاي استفاده شده از اين كلاس ها با توجه به گروه كلاس و ميهمانان فرهنگي، كاركنان دولت و مشاغل آزاد دسته بندي شده و مسافران نوروزي مي توانند با مراجعه به سامانه پذيرش مهمانان نوروزي محل اسكان خود را انتخاب كنند.
مسئول روابط عمومي آموزش و پرورش مهاباد گفت: آماده سازي كلاس ها در هفته آخر اسفندماه و پذيرش مهمانان نيز از 28 اسفند آغاز و تا 13 فرودين سال 1395 ادامه خواهد داشت.
وي اضافه كرد: در صورت افزايش تعداد مسافران نوروزي اين ستاد آمادگي دارد كه چندين مدرسه ديگر را نيز براي اسكان ميهمانان نوروزي تجهيز و آماده سازي كند.
رحماني گفت: ستاد اسكان فرهنگيان مهاباد در نوروز 94 نيز با پذيرش بيش از 18 هزار و 535 نفر روز رتبه اول را در بين ستادهاي فرهنگيان آذربايجان غربي به خود اختصاص داده بود.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است و يكي از مهمترين قطب هاي گردشگري اين استان به شمار مي رود كه همه ساله ده ها هزار نفر به ويژه در ايام تعطيلات نوروزي و تابستاني اين منطقه را به عنوان مقصد سفرهاي خود انتخاب مي كنند.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/6185/1905