یزد- ایرنا- هشت طرح عمرانی، صنعتی و بهداشتی دوشنبه شب طی مراسمی با حضور وزیران تعاون و صنعت، معدن و تجارت در بافق یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، كارخانه نورد ابویی ازجمله این طرحها است كه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
این كارخانه با ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن انواع آهن آلات و چهار هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی و بهره برداری از آن آغاز شد.
خوراك این كارخانه شمش آهن است كه از طریق گندله سازی تامین می شود و محصول نهایی آن میلگرد، تیر آهن ،نبشی، قوطی و سایر آهن آلات است.
با بهره برداری از كارخانه فولاد ابویی زمینه اشتغال 400 نفر به طور مستقیم و بیش از 900 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شد.
همچنین پلی كلینیك تخصصی تامین اجتماعی بافق امروز با حضور وزیر تعاون افتتاح شد.
این درمانگاه تخصصی در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع و زیر بنای چهار هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال ساخته شده است.
درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی بافق در سه بخش داخلی، اطفال و عمومی آماده خدمت رسانی است كه هفت رشته تخصصی نیز باتوجه به وجود ظرفیت فیزیكی، برای تمام تخصص ها در این درمانگاه پیش بینی شده است.
این پلی كلینیك شامل داروخانه ،اتاق پزشك عمومی،اورژانس،رادیولوژی،سونوگرافی، چشم پزشكی، قلب، گوش و حلق و بینی ، اعصاب، جراحی، ارتوپدی، فیزیوتراپی، دندانپزشكی، مطب زنان و كودكان، آندوسكوپی،آزمایشگاه، نمازخانه ،سالن كنفرانس و … است .
مرداد ماه سال گذشته با حضور وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی كلنگ ساخت این درمانگاه تخصصی در بافق به زمین زده شد و قرار بود طبق ساعت روز شمار طی مدت 24 ماه ساخته شود كه اكنون 6 ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این درمانگاه 90 درصد جمعیت بافق به صورت رایگان و بقیه نیز طبق تعرفه های موجود از خدمات آن بهره مند خواهند شد.
علی ربیعی همچنین ساختمان شبكه بهداشت و درمان بافق را افتتاح كرد.
این ساختمان اواخر سال 91 به عنوان ستاد مركزی بهداشت درمان شهرستان بافق و زیر مجموعه های مربوطه با زیربنای دو هزار و 400 متر مربع آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.
برای ساخت این بنا ،اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال هزینه شده كه یك میلیارد آن خیّری شركت سنگ آهن مركزی بافق و بقیه از محل اعتبارات عمرانی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد تامین و پرداخت شده است.
پروژه سی تی اسكن بیمارستان ولی عصر بافق هم با حضور وزیر تعاو و هیات همراه مورد بهره برداری قرار گرفت.
این پروژه با همكاری مشترك شركت سنگ آهن مركزی بافق و دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد با اعتبار 22 میلیارد ریال تاسیس شده است.
اخذ پروانه تاسیس، تامین نیرو و تامین فضای فیزیكی این پروژه بر عهده دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد بوده و شركت سنگ آهن مركزی بافق نیز اعتبار 20 میلیارد مورد نیاز خرید دستگاه مربوطه را فراهم و پرداخت كرده است.
پنج طرح جوار معدنی نیز امروز با حضور وزیر تعاون مورد بهره برداری قرار گرفت.
كوبینگ خشك (كارخانه پر عیار سازی) سنگ آهن سه چاهون، اصلاح خطوط فراوری، احداث خطوط راه آهن فراوری چغارت با هدف حمل مواد سنگ آهن از طریق خط ریلی به معدن چغارت، دو مخزن ذخیر آب طرح های جوار معدنی و زمین چمن كاركنان شركت سنگ آهن مركزی ایران از جمله این طرح هاست كه با حضور ربیعی بهره برداری از آنها آغاز شد.
برای اجرای این طرح ها بیش از یكهزار و 850 ریال سرمایه گذاری شده است وبا بهره برداری از این طرح ها بالغ بر 200 نفر مشغول به كار شدند.
در طرح اصلاح خط شركت سنگ آهن مركزی بافق، عیار سنگ آهن از 66 درصد به 67.5 درصد افزایش می یابد و پیش نیاز خوراك كارخانه فولاد و گندله سازی را تامین می كند.
ظرفیت تولید سالانه كارخانه فرآوری اصلاح خط معدن چغارت بافق سه میلیون تن سنگ آهن پرعیار است كه با برنامه ریزی و تجهیزات جدید نصب شده، این میزان تولید تا 4.5 میلیون تن قابل افزایش می باشد.
برای ساخت و راه اندازی این كارخانه بیش از 650 میلیارد ریال از محل اعتبارات شركت سنگ آهن مركزی بافق سرمایه گذاری شده است.
همزمان با سفر وزیر تعاون به بافق ، پست 400/230 كیلو ولت نخلستان این شهرستان هم با اعتبار450میلیارد ریال افتتاح شد.
با افتتاح این پروژه اتصال شبكه 400 كیلوولت خراسان با مركز و جنوب شرق كشور انجام و باعث پایداری شبكه سراسری می شود.
تأمین بار الكتریكی مشتركان بزرگ صنعتی منطقه و افزایش ضریب اطمینان برقرسانی به شهرستان های بافق و بهاباد، از دیگر مزایای این طرح است.
ربیعی همچنین از بیمارستان 96 تختخوابی در حال ساخت بافق هم بازدید كرد.
این بیمارستان با زیر بنای 11 هزار و 700 متر مربع در سه فاز در حال ساخت است.
جمع اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه 180 میلیارد ریال است كه مرحله اول آن با اعتباری حدود 45 میلیارد ریال به صورت خیری شركت سنگ آهن مركزی، فرمانداری بافق و صندوق بازنشستگان فولاد كشور اجرایی شده است.
فاز دوم این پروژه نیز در مرحله تعیین پیمانكار است و با پیش بینی اعتباری معادل 60 میلیارد ریال به زودی آغاز می شود.
طرح گندله سازی پنج میلیو تنی سه چاهون بافق نیز در سفر یك روزه وزیر تعاون مورد بازدید قرار گرفت.
مجری این طرح، شركت ژاپنی است كه با مشاركت شركت NFC چین و شركت داخلی، با 26 درصد پیشرفت فیزیكی با آهنگی پر شتاب در حال اجراست.
سرمایه گذاری برای اجرای این طرح 157 میلیون یورو اعلام شده كه این رقم از طریق یوزانس تامین و هزینه می شود و محصول نهایی آن، خوراك كارخانه فولاد سازی به روش احیاء مستقیم را تامین می كند.
طرح گندله سازی سه چاهون بافق طبق برنامه زمان بندی تا 36 ماه دیگرتكمیل می شود و با تكمیل و بهره برداری از این طرح 700 نفر به طور مستقیم و بالغ بر یكهزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به كار خواهند شد.
وزیر تعاون و هیات همراه همچنین از كارخانه یك میلیون تنی فولاد بافق كسری هم بازدید كرد.
این كارخانه با سرمایه گذاری 404 میلیون یور توسط شركت چینی و داخلی ساخته می شود.
كارخانه فولاد بافق كسری هم اكنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 800 نفر به طور مستقیم و پنجهزار و 400 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.
كارخانه آگلو مراسیون بافق هم امروز مورد بازدید وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.
ظرفیت تولید سالانه این كارخانه 800 هزار تن كلوخه آگلومره برای خوراك كارخانه فولاد كوره بلند است و برای ساخت و بهره برداری از آن یكهزار میلیارد ریال هزینه شده است.
هم اكنون در واحد آگلومراسیون بالغ بر 420 نفر به كار اشتغال دارند.
این دو وزیر به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفر یكروزه هیات دولت به استان یزد به شهرستان بافق سفر كردند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 كیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 /1596