به گزارش ايرنا، شهين جواني كه شامگاه دوشنبه در نشست همزمان شوراي پشتيباني سوادآموزي و شوراي منطقه اي آموزش و پرورش اصفهان سخن مي گفت ، افزود: دو هزارو868 نفر بازمانده يا ترك تحصيل كرده شناسايي شدهاند ولي آمار دقيقي از وضعيت همه آنها در اختيار نداريم.
وي خاطر نشان كرد: نظام كامل و جامعي براي اين تعداد دانشآموزان به منظور بررسي و پيگيري وجود ندارد اما با اين وجود بررسيهاي لازم صورت گرفته و مكاتبات خوبي شده است.
در ادامه اين جلسه فرماندار اصفهان گفت: همه بايد براي ريشه كن كردن بي سوادي در كشور تلاش كنيم و اهميت سوادآموزي را همواره مدنظر داشته باشيم.
فضل الله كفيل اظهار كرد: اولين نكته مهم در اين خصوص قائل بودن به جايگاه رفيع علم و سوادآموزي در آموزه هاي ديني است.
وي خاطر نشان كرد: انجام اين وظيفه در اين بخش هم كار ديني و اخلاقي و ملي است و هم به ارتقا شاخص هاي فرهنگي جامعه كمك خواهد كرد.
وي تصريح كرد: نكته دوم به دست آوردن راهكارهايي است كه بتوانيم سوادآموزي را به حد اعلا برسانيم و بطور واقعي آن را ريشه كن كنيم و اين تنها با همت همگاني و هم افزايي همه مسوولان و دستگاه ها محقق مي شود.
فرماندار اصفهان بيان كرد: در همين رابطه بايد چالش ها و مشكلات در هر منطقه به صورت مجزا بومي سازي و شناسايي شود و متناسب با هر شهر و شهرستان يا ناحيه آموزشي براي كاهش و ريشه كني بي سوادي برنامه ريزي صورت گيرد.
رئيس اداره سوادآموزي آموزش و پرورش استان و مدير ناحيه پنج آموزش و پرورش شهرستان اصفهان هم در اين نشست گفت: حدود 200 نفر را شناسايي كردهايم كه از مرحله بيسوادي به مدارج دانشگاهي رسيدهاند.
محمد قندهاري تاكيد كرد: والدين بي سواد فراگيران شناسايي شدهاند و برنامه ريزيهاي لازم انجام شده اما نبود انگيزه كافي مانع رشد ريشهكني كامل بي سوادي شده است.
به گفته اين مسوول، 80 هزار دانش آموز در اين ناحيه با پراكندگي زياد شهرك هاي اقماري، اتباع خارجي و مهاجران زياد تحت پوشش هستند و طبيعي است براي دوره انتقال والدين آنها براي آموزش سواد مشكلات هم بيشتر است.
/ 6022 / 7147/ت/
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
اصفهان- ايرنا- معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان آمار بازماندگان از تحصيل و نيز افراد ترك تحصيل كرده در اين خطه را غير دقيق عنوان كرد.