تهران- ایرنا- خبرگزاری آر اسپورت روسیه گزارش داد؛ قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان به علت مثبت شدن نمونه 'بی' آزمایش دوپینگ او، بازیهای المپیك 2016 ریو را از دست خواهد داد.

به گزارش ایرنا از رویترز، آلكسی لوچوف قهرمان روس كه نمونه 'بی' او در آزمایش ماده ممنوعه ایپامورلین مثبت شد، بازی های المپیك ریو 2016 را از خواهد داد.
لوچوف 26 ساله، كه ركورد 105 كیلوگرم جهانی را به ثبت رساند، در روز سوم دی ( 24 دسامبر) نمونه 'ای' آزمایش او مثبت اعلام شد و بطور موقت از شركت در مسابقات محروم شد.
خبرگزاری روسی آر- اسپورت گزارش داد:‌ نمونه 'بی' لوچوف در آزمایشگاه ضد دوپینگ مونترال مورد بررسی قرار گرفت كه نتیجه آن مثبت بوده است.
لوچف روسی در پیكارهای قهرمانی سال 2015 جهان در هیوستون آمریكا (30 آبان تا 8 آذر) با ركوردشكنی حركت دو ضرب و مجموع دسته فوق سنگین سروصدای زیادی برپا كرد. او در حركت یك ضرب وزنه 210 كیلوگرمی را بالای سر برد و در حركت دو ضرب هم توانست وزنه 265 كیلوگرمی را بالای سر ببرد و ركورد دنیا را بشكند. او بعد از سال 2006 كه حسین رضازاده توانسته بود وزنه 264 كیلوگرم را بالای سر ببرد، سنگین ترین وزنه ای را كه یك ورزشكار بالای سر می برد مهار كرد و ركورد دو ضرب و مجموع را كه پیش از این در اختیار رضازاده بود از آن خود كرد.
با این حال با مثبت شدن نمونه 'بی' لوچوف، رضازاده كماكان قویترین وزنه بردار و صاحب ركورد باقی می ماند.
ورزشی**1210**1584