دهلی نو-ایرنا- رئیس جمعیت علمای هند ،حمله تندروهای هندو به مسلمانان ،مسیحیان و قشرهای عقب مانده این كشور را به شدت محكوم كرد و تصریح كرد وضعیت اقلیت های مذهبی در هند در بدترین شرایط قرار دارد.

به گزارش ایرنا،مولانا «سید ارشد مدنی» روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو، خواستار وحدت اقلیت های مذهبی برای جلوگیری از ظلم و تضییع حقوق آن ها از سوی تندورها شد.
وی با بیان اینكه اكنون در هندوستان به جای قانون حكومت افرادی تندرو حاكم است افزود:تندروها تلاش می كنند كه هندوستان را به كشوری یكپارچه «هندو» تبدیل كنند.
این رهبر سرشناس مسلمانان هند با اشاره به حمله گروههای افراطی هندو به اقلیت های مذهبی خاطرنشان كرد:مسلمانان ،مسیحیان و قشرهای عقب مانده مانند نجس ها به طور مداوم مورد حمله تندروها قرار می گیرند.
وی افزود:جوانان مسلمان به اتهام های واهی دستگیر و زندانی می شوند.
مولانا ارشد مدنی گفت كه دولت فعلی به رهبری حزب «بهارتیا جاناتا» با همراهی افراطی ها درحال پراكندن نفرت بین هندوها و مسلمانان هستند.
وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در خصوص افزایش بودجه برای بهبودی وضعیت مسلمانان و قشرهای عقب مانده خاطرنشان كرد كه اعتبارهای در نظر گرفته شده بسیار ناچیز و ارزشی ندارد.
رهبر جمعیت علمای هند با اشاره به ناآرامی های چند هفته گذشته در «هاریانا» خاطرنشان كرد در این نا آرامی ها كه از سوی فرقه «جات » صورت گرفت بیش از 400 میلیارد روپیه (5 میلیارد دلار )خسارت وارد شد.
وی افزود:اگر این اقدامات از سوی مسلمانان و یا دیگر اقلیت ها انجام می شد دولت چه برخوردی با آنها می كرد.
وی خواستار تلاش برای حفظ یكپارچگی ،اتحاد و زندگی مسالمت آمیز همه مردم هند شد.
در هفته های گذشته تعداد زیادی از مسلمانان هند با برگزاری تجمع های مختلفی به اقدامات تحریك آمیز برخی از احزاب هندو نسبت به مسلمانان اعتراض كردند.
چندی پیش «رام شنگركاتیریا» معاونت وزیر منابع توسعه انسانی هند به همراه تعدادی از رهبران «ار.اس.اس.» و «وی.اچ.پی»و «بی.جی.پی» در مراسمی در شهر «اگره» در ایالت «اوتارپرادش»به مسلمانان اعلام جنگ داد.
این سخنان به دنبال كشته شدن «آرون ماهور» یك رهبر محلی «وی.اچ.پی»در شهر «آگره» به دست افراد ناشناس صورت گرفت .
چند روز پیش تعدادی از احزاب مخالف مانند كنگره ،كمونیست و فعالان اجتماعی،این گونه اقدامات تحریك آمیز را محكوم كردند.
هفته گذشته تعدادی از اعضای كنگره امریكا در نامه ای به «نارندرا مودی »نخست وزیر هند خواستار تلاش برای رعایت حقوق اقلیت ها شده بودند.
هند همچنین در چند روز گذشته از دادن روادید به سازمان مذهبی امریكا برای بررسی حقوق اقلیت های این كشور خودداری كرد.
این سازمان درسال 2015 در گزارشی اعلام كرده بود كه خشونت های مذهبی و قومی در هند برای سومین سال متوالی افزایش یافته است .
دراین گزارش اضافه شده است كه از زمان آغاز به كار دولت «نارندرا مودی » اقلیت های مذهبی در هند با حملات سیاستمداران وابسته به حزب حاكم «بهاراتیا جاناتا»و دیگر خشونت ها روبرو شده اند.
8آساق*267*1600