سمنان - ايرنا - در مراسمي كه روز پنج شنبه با حضور جمعي از فرهنگيان و مسئولان رگزار گرديد از 4 كتاب نويسندگان بومي شهرستان گرمسار رونمايي شد .

به گزارش ايرنا، مديركل كتابخانه هاي عمومي استان سمنان در اين مراسم با اشاره به فعاليت بيش از يك هزار نويسنده در استان ، حمايت از نويسندگان بومي در بخش هاي مختلف استان شناسي و گويش شناسي را از اولويت هاي اين نهاد برشمرد.
علي رضا شاه حسيني افزود: شناسنامه روستاهاي استان با معرفي گويش هاي مختلف در قالب كتاب تهيه و تاليف مي شود .
وي ادامه داد : برگزاري مراسم رونمايي كتاب، به منظور آشنايي بيشتر مردم با ناشران و مولفين استاني و هم چنين توجه به اهل قلم در استان و ايجاد انگيزه در آن ها براي حضور موثر در اين عرصه و توليد آثار فاخر ضروري است.
وي افزود : در اين راستا تلاش در جهت تشويق مردم به خريد كتاب هاي نويسندگان استاني و ترويج فرهنگ كتابخواني امري ضروري است و مشاركت و عزم ملي همه مسئولان را مي طلبد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان سمنان با اشاره به اينكه درحال حاضر فعاليت كتابخانه هاي عمومي از امانت دهي كتاب فراتر رفته است.
وي افزود: اجراي برنامه هاي فرهنگي ،نشست هاي كتابخوان ، رونمايي و نقد كتاب و ايجاد بخش هاي مختلف در كتابخانه به منظور دسترسي آسان مراجعين به كتاب و تشويق دوستداران كتاب از جمله فعاليت هاي كتابخانه هاي عمومي است.
وي با تاكيد بر اينكه گام نهادن در مسير ترويج كتاب و كتابخواني اثرگذار و ريشه اي است و كمك مستقيم به فرهنگ جامعه است افزود: با ايجاد بخش هاي مشاهير و هم چنين گويش مناطق كويري و بخش هاي ديگر در كتابخانه مركزي استان در تلاش هستيم راه دسترسي آسان و سريع به منابع را براي كتاب دوستان فراهم كنيم.
در اين آيين كه در كتابخانه شهيد مطهري گرمسار برگزار شد، كتاب هاي نگاهي به آموزش و پرورش ابتدايي به نويسندگي كوكب صابري، شكوفايي ادب منظوم عربي در اصفهان نوشته كتايون فلاحي، شيخ معروف نوده اي نوشته حديثه متولي و مجموعه كتاب هاي كار زيست شناسي به نويسندگي عليرضا جهانباني معرفي شد.
6167