یاسوج - ایرنا - كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات كهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: مردم این استان به شایعات در مورد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی كه در فضای مجازی منتشر و به صورت هدفمند جو جامعه را ملتهب می كنند هیچگونه توجهی نكنند.

در این اطلاعیه كه نسخه ای از آن عصر جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: مردم كهگیلویه و بویراحمد روز هفتم اسفند در لبیك به ندای رهبر معظم انقلاب برگ زرین دیگری به افتخارات نظام افزودند و نباید افرادی با ادعاهای خلاف واقع این حضور پررنگ و حماسی را كه حاصل تلاش مسئولان دلسوز، هیات های اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی است با نگاه سیاسی و جهت دار آلوده كنند.
در ادامه این اطلاعیه بیان شده است: دستگاه های ذیربط پیگیری لازم را در راستای شناسایی و برخورد با عاملان و منابع ایجاد و نشر شایعات معمول خواهند داشت.
در این اطلاعیه اظهار شده است: رسیدگی نهایی و اعلام نتیجه قطعی از اختیارهای شورای نگهبان بوده و بر اساس قانون در مهلت قانونی نتیجه به وزارت كشور و فرمانداری مركز حوزه انتخابیه مربوطه برای اقدام بعدی اعلام می شود.
در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: مراحل و اعلام نظر در زمینه بررسی حوزه های انتخابیه سراسر كشور و كهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام است و تاكنون نتیجه ای اعلام نشده و شایعات ایجاد شده بین قشرهای مختلف مردم استان، شبكه های اجتماعی و سایت های استانی در زمینه حوزه های انتخابیه استان به ویژه حوزه انتخابیه شهرستان های بویراحمد و دنا كذب محض است.
در این اطلاعیه آمده است: تاكنون فرد یا افرادی به عنوان نمایندگان وزارت كشور و یا شورای نگهبان به استانداری و یا فرمانداری های تابعه برای بازشماری آرا و یا بررسی نحوه برگزاری انتخابات مراجعه نكرده اند و فرآیندهای مربوط به انتخابات در مسیری قانونی و طبیعی در حال تكمیل است.
در ادامه این اطلاعیه بیان شده است: اكنون كه مردم متدین كهگیلویه و بویراحمد با شور و نشاط همراه با شعور فصل نوین دیگری در سیر تكاملی انقلاب اسلامی ایجاد كردند و با حضور گسترده و كم نظیر خود در ایام رقابت انتخاباتی و روز اخذ رای مشاركت حدود 80 درصدی خود را به منصه ظهور رساندند و همچنان پیشتاز در عرصه های مشاركت سیاسی و اجتماعی برگ زرین دیگری بر افتخارات این استان افزوده اند،
در این اطلاعیه اظهار شده است: ستاد انتخابات كهگیلویه و بویراحمد بر اساس برنامه زمان بندی رسیده از وزارت كشور فرآیند انتخابات را به صورت منظم با بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم و روان سازی در امر انتخابات پیگیری كرد و در این راستا فرمانداران، بخشداران و هیات های اجرایی با هماهنگی هیات های نظارت استان، شهرستان ها و بخش ها دو انتخابات مهم و تاثیرگذار را در استان رقم زدند كه نتیجه آن مشاركت حداكثری و بالای مردم فهیم در كمال آرامش و امنیت بود.
در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: این مهم در روز هفتم اسفندماه تحقق یافت و متعاقب آن هیات های اجرایی و نظارت با تجمیع آرای روستاها، بخش ها و حوزه های انتخابیه اصلی و فرعی جمع بندی لازم را معمول و نتیجه را در هر سه حوزه انتخابیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در حوزه استانی پنجمین دوره خبرگان رهبری به آگاهی رساندند.
در پایان این اطلاعیه آمده است: فرآیند شكایت ها و رسیدگی به آنها بر اساس مواد 68، 69 و 70 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن مستلزم بررسی و طی مراحل تعیین شده قانونی است.
7535/6162