تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

رشت - ایرنا - در آستانه سالروز شهادت دخت نبی مكرم اسلام، ورود پیكرهای 12 شهید گمنام و تشییع این آلاله ها بر دستان مردم شهر رشت، فضای استان گیلان را عطرآگین كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهر رشت امروز (شنبه) ، پیكر 12 شهید گمنام را از مقابل فرماندهی ناحیه مركزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رشت (پل عراق) به سمت میدان فرهنگ و سپس میدان شهدای ذهاب تشییع كردند.
در این تشییع باشكوه اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و تعدادی از مسئولان استان و شهرستان رشت حضور داشتند.
فرمانده سپاه ناحیه مركزی رشت در حاشیه این مراسم گفت: در ایام فاطمیه، بار دیگر شهدای گمنام فضای شهر و استان ما را انقلابی كردند و حضور شهدا در فضاهای شهرها هرچند گاه، یك نیاز است و هم اكنون بیش از هر زمانی، این نیاز احساس می شود و ما باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.
سرهنگ پاسدار مجید دوهندو افزود: استقبال خوبی از سوی مردم گیلان برای تشییع پیكر این شهدا انجام شده و پس از بدرقه این شهدا توسط مردم رشت ، پیكرهای آنان به شهرستان های آستانه اشرفیه، انزلی، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن منتقل می شود.
وی خاطرنشان كرد: تمهیدات لازم برای استقبال و تشییع پیكرهای مطهر و پاك این شهدای گمنام و سرافراز در این شهرستان ها فراهم شده است.
وی اضافه كرد: مراسم وداع با شهدای گمنام در شب شهادت حضرت زهرا (س) در این شهرستان ها برگزار و فردا (یكشنبه) در سالروز شهادت این بانوی بزرگوار، تشییع و به خاك سپرده می شوند.
استان گیلان حدود هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی كرده كه با ورود پیكر این 12شهید گمنام، شمار شهدای گمنام آرمیده در استان گیلان به 99 شهید رسید.
6029/2007