قزوين - ايرنا - مدير مركز هدايت عمليات بحران دانشگاه علوم پزشكي قزوين از مرگ يك نوجوان 17 ساله قزويني بر اثر ساخت مواد محترقه خبر داد.

علي فخار سليماني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نوجوان قزويني در 20 اسفند ماه به همراه دوست خود در پشت بام منزلشان در حال ساخت مواد محترقه بوده كه بر اثر انفجار حاصل از اين مواد با سوختگي شديد روبرو شده و به مركز درماني انتقال يافتند.
وي اضافه كرد: اين دو حادثه ديده به هنگام پذيرش در مركز درماني شهيد رجايي قزوين از ناحيه صورت، سر و پا دچار سوختگي 70 درصدي شده بودند كه با وجود تلاش تيم پزشكي و پرستاران بخش اورژانس اين بيمارستان، يكي از اين نوجوانان بر اثر شدت جراحات وارد شده متاسفانه جان خود را از دست داد.
مدير مركز هدايت عمليات بحران دانشگاه علوم پزشكي قزوين از مردم، به خصوص والدين خواست با كنترل دقيق و نظارت ويژه بر فرزندان خود مراقب رفتار آنان در آستانه فرارسيدن چهارشنبه آخر سال باشند تا ديگر شاهد چنين حوادث تلخي نباشيم.
به گزارش ايرنا، در حادثه ديگري نيز كه پنجشنبه هفته گذشته در قزوين روي داد يك كودك هشت ساله بر اثر انفجار ترقه در دست با سوختگي و جراحت شديد روبرو شد.
سال گذشته 64 نفر در استان قزوين بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند.
7388/8054/1352