تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

تهران- ایرنا- وزیرانرژی روسیه به دعوت رئیس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و روسیه امشب در راس یك هیات بلند پایه اقتصادی، تجاری، كشاورزی وارد تهران می شود.

به گزارش مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، الكساندر نوواك وزیر انرژی روسیه و رییس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی به دعوت محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و روسیه، امشب - یكشنبه شب- در راس هیاتی متشكل از مقام های اقتصادی، تجاری، كشاورزی، صنعتی و نفت و گاز روسیه وارد تهران می شود.
هدف از این سفر، پیگیری نتایج اجلاس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی دو كشور كه در آبان ماه در مسكو برگزار شد و همچنین پیگیری توافق های حاصل شده در سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به ایران است.
محمود واعظی رییس ایرانی كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و نوواك به بحث و تبادل نظر در زمینه توافق های حاصل شده بین دو كشور در این سفر می پردازند.
وزیر انرژی روسیه با برخی از مقام های كشورمان از جمله وزرای نفت، نیرو و راه و شهرسازی نیز دیدار و گفت و گو می كند.
ارزش مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال 2014 با پنج درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به رقم یك میلیارد و 700 میلیون دلار نزدیك شده است.
اقتصام(1)2078** 1418