تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵

تهران - ایرنا - نیروی انتظامی در آستانه فرا رسیدن آخرین چهارشنبه سال، با بیان اینكه اهتمام پلیس تامین نظم و امنیت است، اطلاعیه ای را برای بیان توصیه هایی به مردم جهت كاهش صدمات در برگزاری این آیین صادر كرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس در این اطلاعیه آمده است: بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردم قانونمند ایران اسلامی در سال های اخیر به كاهش چشمگیر خسارات ، لطمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال منتج شده است.
كاهش صدمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال، بیانگر افزایش همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با نیروی انتظامی و توجه به آموزش‌های ارائه شده از سوی ناجا ، سازمان‌های همكار و رسانه‌ها بوده است.
تجربه تلخ خانواده ها در پس رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی افراد كه مخل نظم و امنیت هستند، اراده نیروی انتظامی را در برخورد با هنجارشكنان تقویت و دو چندان كرده است و خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی كه نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می كند، ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

**اهتمام نیروی انتظامی بر تامین امنیت فرد فرد جامعه است
در این اطلاعیه با بیان اینكه اهتمام نیروی انتظامی بر تامین امنیت فرد فرد جامعه است، با اعلام برخورد جدی پلیس با هنجارشكنان و تمامی كسانی كه مترصد ایجاد نا امنی برای هموطنان هستند، تاكید شده است ؛ قانون‌شكنی و ایجاد مزاحمت در هیچ آیین و فرهنگی پذیرفته نیست و پلیس از طریق سامانه 110 آماده دریافت گزارش های مردمی است.

** والدین در چهارشنبه پایانی سال در كنار فرزندان خود با نظارت از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری كنند
برهمین اساس نیروی انتظامی برای پاسداشت حقوق شهروندان و در راستای كاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال با تاكید بر كوچه محوری از مردم عزیز و شریف به خصوص تمامی والدین می خواهد تا در چهارشنبه پایانی سال در كنار فرزندان خود و با نظارت و كنترل دقیق آنها از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری كنند.
در ادامه اطلاعیه آمده است، امیدواریم، امسال نیز همچون سال های گذشته با همكاری و همیاری شهروندان با پلیس و در سایه امنیت و آرامش، روزهای پایانی سال را با كمترین حوادث سپری كنیم.
اجتمام**2181 ** 1418