مهاباد- ايرنا- فرمانده انتظامي مياندوآب از شناسائي و متلاشي شدن يك شبكه بزرگ سرقت احشام در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن شيخ نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در پي دريافت گزارش هائي از سرقت احشام در اين شهرستان رسيدگي به موضوع در دستور كار عوامل پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
وي گفت: با تحقيقات انجام شده و بررسي سابقه سارقان در اين زمينه، پليس موفق به شناسائي هشت نفر سارق حرفه اي احشام در اين شهرستان شد.
سرهنگ شيخ نژاد اضافه كرد: ماموران اين نيرو سه نفر از اين سارقان را شناسائي و دستگير كردند و تلاش براي دستگيري سارقان ديگر همچنان ادامه دارد.
وي گفت: در بازجوئي هاي به عمل آمده از دستگير شدگان، آنها به 16 فقره سرقت احشام شامل 100 راس گاو و گوسفند به ارزش ريالي 700 ميليون ريال اعتراف كردند.
وي اضافه كرد: در اين راستا يك نفر مالخر نيز كه احشام سرقتي را ذبح و به فروش مي رساند، دستگير شده و به همراه اين سارقان پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضائي شد.
فرمانده انتظامي مياندوآب گفت: دامداران در صورت مشاهده افراد مشكوك در روستاها و اطراف آغل احشام به ويژه در شب ها بايد مراتب را به سرعت به مركز فوريت هاي پليس با شماره تلفن 110 اطلاع دهند و در محيط نگهداري دام هاي خود نيز از سيم خاردار و حيوانات اهلي از جمله سگ استفاده كرده و در طول شب با چراغ قوه يا نورافكن از محل نگهداري احشام به طور مداوم بازديد و مراقبت كنند.
سرهنگ شيخ نژاد گفت: دامداران همچنين از ورود افراد ناآشنا و غريبه به بهانه هاي مختلف به محل نگهداري دام هاي خود جلوگيري كرده و از درب هاي آهني و قفل دار استفاده كنند.
شهرستان مياندوآب با 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
7508/6185/1905