شهركرد- ایرنا- مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری از طرح تشدید نظارت بر واحدی صنفی استان همزمان با ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایرنا، عبدالله نظری روز سه شنبه افزود: در روزهای پایانی سال و در آستانه عید نوروز طرح بازرسی از مراكز عرضه كالا تشدید شده است.
وی گفت:به منظور صیانت از حقوق مصرف كنندگان، كارشناسان اداره كل استاندارد استان با همكاری شركت های بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، به طور مداوم و مستمر از سطح بازار استان بازرسی می كنند.
نظری گفت:امسال بیش از 6 هزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و مراكز عرضه كالا در استان انجام شد.
وی از هم استانی ها درخواست كرد كه در هنگام خرید كالاهای مورد نیاز خود، ضمن توجه به علامت استاندارد بر روی این محصولات، از مصرف كالاهای غیراستانداردی كه مشمول استاندارد اجباری هستند خودداری كنند.
مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان كرد: مردم در صورت مشاهده كالای فاقد علامت استاندارد، مشخصات كالا را با شماره تلفن 1517 به اداره كل استاندارد استان گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، بر اساس تبصره سه ماده 42 قانون اصلاح نظام صنفی كشور، عرضه، نگهداری به قصد فروش و فروش كالا بدون علامت استاندارد و ارائه خدمات بدون تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در صورتی كه استاندارد كالای خدمات اجباری باشد، مشمول مقررات این ماده می شود.
7363/2097