تهران - ايرنا - نيروي دريايي آمريكا مستقر در اوكيناواي ژاپن، درپي تجاوز يك ملوان به زني در شهر ناها، اقامت شبانه تفنگداران در اين شهر را ممنوع كرد.

به گزارش روز چهارشنبه تلويزيون «ان اچ كي»، پليس ژاپن يكشنبه شب گذشته يك ملوان آمريكايي را به اتهام تجاوز به يك زن در هتلي در شهر ناها بازداشت كرد.
اين حادثه موجب شد تا اقامت تفنگداران دريايي آمريكا در مناطق جنوبي تاسيسات نظامي آمريكا در اوراسوئه در اوكيناوا و همچنين شهر ناها مركز اين استان ممنوع شود.
در پي اين اتفاق، تفنگداران دريايي برنامه ريزي كرده اند تا برنامه هاي آموزشي با محتواي احترام به مردم و مقام هاي محلي براي پرسنل مستقر در اوكيناوا را برگزار كنند.
ژاپن به طور رسمي اعتراض خود را در اين زمينه به سفارت آمريكا و فرماندهي نيروهاي نظامي مستقر اين كشور در اوكيناوا تسليم كرده است.
خبرگزاري كيودو نيز گزارش داد: 'لورانس نيكلوسون' فرمانده نيروهاي نظامي آمريكا مستقردر اوكيناوا در ديدار با 'تاكشي اوناگا' فرماندار استان اوكيناوا، به طور رسمي عذرخواهي كرد.
مردم اوكيناوا به خاطر بداخلاقي هاي سربازان آمريكايي كه تاكنون چندين بار تكرار شده خواستار بسته شدن پايگاه هاي نظامي اين كشور در اين استان شده اند.
از زمان پايان جنگ جهاني دوم، آمريكا در ژاپن حضور نظامي گسترده دارد و حدود نيمي از 50 هزار نيروي نظامي آمريكايي در ژاپن در استان اوكيناوا مستقر هستند.
آمريكا 124 پايگاه نظامي كوچك و بزرگ در ژاپن دارد.
آساق**3077 **1488 **1392