مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ائمه جمعه باید جایگاه اجتماعی خود را به عنوان یك جایگاه مبارزاتی بنگرند و جریانهای انقلابی را كه می توانند خط شكن باشند در خط جبهه حفظ كند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با ائمه جمعه خراسان رضوی در مشهد افزود: تعبیر فرمانده قرارگاه فرهنگی از سوی رهبر انقلاب برای ائمه جمعه نشان دهنده مسئولیت آنها است.
وی ادامه داد: این امر نشان می دهد كشور در جنگ فرهنگی با استكبار است كه باید در هر شهرستان، نیروهای بسیجی سینه چاك و آماده در كف خیابان را محور اصلی در این جنگ قرار دهند.
امام جمعه مشهد گفت: متانت امام جمعه و قداست نماز جمعه در انتخابات با برخورد پدرگونه ائمه جمعه حفظ شد كه با این نوع برخورد جهت بالا بردن سطح مشاركت مردم خط دهیهای لازم صورت گرفت و وقار امامت جمعه را نیز تثبیت كرد بطوری كه هیچكس نمی توانست از موقعیت امام جمعه و جایگاه نماز جمعه وارد مسائل ویژه شود.
وی افزود: این مسئله كه ائمه جمعه به فهرست جامعتین توجه بیشتری مبذول داشتند جای تشكر دارد و در مجموع امامان جمعه با اخلاصی كه در فعالیتها داشتند به امام زمان(عج) خدمت كردند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: گرچه هر نوع حمایتی از سوی ولایت باعث افتخار است ولی حكم جدید رهبر انقلاب از نظر خدمات مدیریتی چیزی بر حجم فعالیتها نمی افزاید زیرا در گذشته نیز به علت گرفتاریهای مرحوم آیت الله واعظ طبسی چه به لحاظ جسمی و یا غیر آن، بنده در دسترس بودم و اكنون نیز همان روال ادامه خواهد داشت.
وی گفت: نكته مهم این است كه مسئولیتها چه در عرصه زندگی و چه در حوزه فعالیتی نباید تاثیری بر شغل، دكور و مبلمان محیط افراد داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: باید در نظر داشت مردم روحانیت را با پیامبر(ص) مقایسه می كند كه ایشان جامعه اسلامی را در مسجد و بر روی حصیر مدیریت می كردند.
وی گفت: مردم از علمای اسلام توقع همان مكان ونحوه مدیریت مشابه را داشته باشند لذا نمی توان موقعیت تشكیلاتی خود را توسعه داد و البته با اصل مزاج روحانیت نیز سازگار نیست.
آیت الله علم الهدی افزود: مشی روحانیت در هر مقامی باید صبغه و رنگ نوكری ائمه معصوم(ع) را داشته باشد و هیچ موقعیت سیاسی و اجتماعی نباید به آن رنگ لطمه وارد كند و در این نوكری باید اخلاص خود را حفظ كند.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منكر نیز با تصویب قانون وارد یك جریان جدی شده است كه ائمه جمعه در شهرستانها باید به آن ورود پیدا كنند.
امام جمعه مشهد گفت: رسالت این ستاد سازماندهی هسته های مختلف اجتماعی و تشكلهای مردمی در راستای احیا امر به معروف و نهی از منكر است.
وی افزود: ائمه جمعه نباید به صرف امر به معروف و نهی از منكر كفایت نمایند بلكه باید تشكلهای مردمی ایجاد كنند و در قالب این ستاد از آن تشكلها حمایت نمایند.
آیت الله علم الهدی گفت: شورای فرهنگ عمومی نیز باید در مشهد و شهرستانها احیا شود و ائمه جمعه به صورت مرتب گزارش آن را ارائه دهند.
7500/1858