اروميه- ايرنا- مدير گمرك ريلي و مرزي رازي خوي گفت: ارزش صادرات كالا از گمرك خوي در سال 94 به خارج از كشور 25 درصد افرايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ايرج قاسم خاني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: سال گذشته بيش از 120 هزار تن كالا به ارزش 34 ميليون دلار از گمرك ريلي رازي و گمرك داخلي شهرستان خوي به خارج از كشور صادر شد.
وي بيان كرد: اين ميزان صادرات نسبت به سال قبل (سال 93) از نظر ارزش صادرات 25 درصد و از نظر وزن 22 درصد افزايش داشته است.
وي افزود: در اين مدت بيش از 195 هزار تن كالاي ترانزيتي نيز به ارزش 179 ميليون دلار از اين واحد گمركي ترانزيت شد.
وي مقصد كالاهاي صادراتي از گمركات خوي را كشورهاي عراق، تركيه، ارمنستان، جمهوري آذربايجان، آلمان، ايتاليا و نروژ اعلام كرد.
مدير گمرك ريلي و مرز رازي خوي گفت: در سال گذشته بيش از 450 هزار نفر مسافر نيز با 42 هزار دستگاه خودرو سواري از مرز رازي ـ كاپي كوي تردد كردند كه در مقايسه با سال قبل از آن پنج درصد رشد داشته است.
به گزارش ايرنا، مرز رازي خوي سومين مرز رسمي كشورمان با كشور تركيه در شمال آذربايجان غربي است كه مقابل مرز كاپي كوي تركيه قرار دارد.
اين واحد مرزي و گمركي سومين راه زميني و تنها مسير ريلي بين دو كشور به شمار مي رود كه نقش بسيار موثري در توسعه تجارت بين دو كشور ايران و تركيه و كشورهاي اروپائي دارد.
مرز رازي در 75 كيلومتري غرب شهرستان خوي واقع است.
7128/1905 / 1539