قشم- ایرنا- فرمانده انتظامی قشم گفت: یك و نیم تن مواد مخدر از نوع تریاك در پی یك عملیات اطللاعاتی و فنی پلیس در روز پنجشنبه در این شهرستان كشف و ضبط شد.

سرهنگ داود محمودزاده روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران انتظامی این شهرستان مطلع شدند كه یك باند از سوداگران مرگ پس از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از طریق سواحل جاسك به قشم و بارگیری آن، قصد دارند این مواد را داخل شهر تخلیه و توزیع كنند.
وی ادامه داد: ماموران مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با همكاری پلیس شهرستان قشم، با كنترل محورهای مواصلاتی و رعایت احتیاط، دو دستگاه تویوتا را در این زمینه شناسایی كردند.
سرهنگ محمودزاده اضافه كرد: رانندگان این خودروها به محض رویت ماموران انتظامی و بدون توجه به دستور ایست، اقدام به فرار كردند كه پس از مدتی تعقیب و گریز، خودروی قاچاقچیان با شلیك گلوله متوقف شد.
فرمانده انتظامی قشم با اشاره به دستگیری یك متهم در این زمینه، گفت: در بازرسی از خودروها یك و نیم تن مواد مخدر از نوع تریاك كشف شد و تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.
سرهنگ محمودزاده با اشاره به اینكه اعتیاد سرمنشا بسیاری از آشفتگی های اجتماعی و خانوادگی نظیر طلاق، احرافات جنسی و نزاع های خانوادگی است، بر ضرورت تبیین آثار شوم این مواد در جامعه تاكید كرد.
شهرستان قشم شامل جزایر هرمز، هنگام، لارك و قشم با یكهزار و 725 كیلومتر مربع مساحت و حدود 120 هزار نفر جمعیت در فاصله 20 كیلومتری بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است و شامل چهار شهر قشم، درگهان، سوزا و هرمز و حدود 70 روستاست.
2090/