تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

رشت - ايرنا - رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي گيلان با اشاره به پايان دور اول سفرهاي نوروزي گفت : در حال حاضر، ترافيك در بيشتر جاده ها و محورهاي مواصلاتي استان سنگين است.

سرهنگ مهيار رستگار جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ترافيك محورهاي رشت - رودسر٬ رشت - انزلي٬ انزلي - تالش - آستارا ٬ ماسوله - قلعه رودخان و محور ضيابر، ورودي و خروجي هاي استان و محور رشت - قزوين در محدوده منجيل شهرستان رودبار سنگين ولي روان است.
وي اظهار كرد: با توجه به ايام نوروز و تردد مسافران در جاده ها٬ رانندگان رعايت مقررات و سرعت مطمئنه را بيش از پيش مورد توجه قرار دهند.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي گيلان بدون اشاره به آماري از تعداد كشته ها در محورهاي مواصلاتي استان اضافه كرد: طي چند روز گذشته، 71 تصادف مهم در جاده هاي گيلان اتفاق افتاد كه 86 مصدوم بر جاي گذاشت.
سرهنگ رستگار بيشترين آسيبي كه به سرنشينان خودروها در تصادفات چند روز گذشته وارد شده را ناشي از استفاده نكردن از كمربند ايمني ذكر كرد.
وي همچنين به اعمال محدوديت هاي ترافيكي در محور رشت - قزوين اشاره و بيان كرد: به منظور كشش ترافيكي و تسهيل در عبور و مرور خودروها، تردد انواع كاميون و تريلر به غير از حاملين مواد سوختي و فاسد شدني در اين محور تا ساعت يك بامداد شنبه هفتم فروردين ماه ممنوع است.
نزديك به يك هزار نفر در حوزه پليس راه گيلان در قالب 170 تيم از بيست و پنجم اسفندماه گذشته، سازماندهي شده اند و تا شانزدهم فروردين ماه جاري در محورهاي مواصلاتي استان حضور دارند.
علاوه بر 12 پاسگاه ثابت در محورهاي مواصلاتي استان، 10 پاسگاه ديگر نيز به اين تعداد اضافه شده تا با استقرار در نقاط حادثه خيز، مانع از بروز حوادث براي مسافران و گردشگران نوروزي شوند.
همچنين حدود يك هزار نفر پليس يار، آموزش ديده و سازماندهي شده اند كه با عنوان پليس افتخاري و راهوران محله در خدمت مردم و مسافران هستند.
شبك 7296/2007 / 1064