اردبيل - ايرنا - استاندار اردبيل از پيگيري درج روز اردبيل در تقويم رسمي كشور و تاسيس بنياد فرهنگي شيخ صفي الدين اردبيلي با هدف معرفي پيشينه و قابليت هاي فرهنگي ، هنري اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا ، مجيد خدابخش روز جمعه با حضور در منزل و ديدار با تعدادي از مفاخر فرهنگي ، هنري و ادبي اردبيل بر لزوم ايجاد نمايشگاه آثار فرهنگي ، هنري هنرمندان برجسته استان و نمايش آنها به گردشگران و ميهمانان تاكيد كرد.
وي گفت: انسان براي خلق آثار هنري به روح لطيف و ذوق كافي نياز دارد و هنرمندان بزرگ همه زندگاني خود را به فرهنگ و هنر وقف كرده اند.
او اظهار كرد: هنرمندان نيكوكار بر گردن مردم استان حق دارند و ديدار با فرهيختگان و مفاخر فرهنگي ، هنري استان براي مسوولان مايه افتخار است.
خدابخش همچنين با اشاره به روز بزرگداشت معلم خواستار هماهنگي براي تجليل از معلمان پيشكسوت استان و خانواده هاي آنها در اين روز شد.
سيدناصر اسحاقي ، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل نيز در اين نشست
گفت: در حل مسائل و مشكلات فرهنگي ، هنري با هنرمندان برتر استان مشاوره
مي شود.
او افزود: در دادن هدايا در آيين هاي مختلف از آثار هنرمندان و شعراي استان استفاده
مي شود.
وي گفت: به طور معمول در دادن هدايا در اردبيل از كتاب هاي شعراي ديگر استان ها استفاده مي شود و از اين نظر در استان از فقر هداياي بومي رنج مي بريم.
وي افزود: اردبيل فاقد كتاب عكس است و انتطار مي رود عكاسان با تهيه عكس هايي از طبيعت و سيماي شهر و استان اردبيل آثار ماندگاري از خود به يادگار بگذارند.
استاندار اردبيل در اين ديدارها با اهداي كتاب از علي طالعي معلم قرآن و پيشكسوت تئاتر ، ناصر جعفري بازيگر باسابقه ، علي اصغر صادقي فرد شاعر كتاب ميناي شكسته و موسس انجمن ادبي حافظ اردبيل ، دكتر معماري چشم پزشك ، شاعر و خير ، حسن مردانه خوشنويس ، نقاش و شاعر ، ودود موذن زاده خواننده ، نقاش ، عكاس و پيكرتراش ، عسگر شاهي زاده شاعر و مولف چند كتاب شعر و سليم موذن زاده مداح و موذن اردبيلي تجليل كرد.
دكتر يوسف معماري مجموعه اشعار خيام را به زبان تركي ترجمه كرده و اين اثر به تازگي با اصلاحات و تغييرات نو تجديد چاپ مي شود ، در كتاب پزشكان شاعر كه در تهران منتشر شده از دكتر نايبي و دكتر معماري به عنوان پزشكان شاعر اردبيلي ياد شده است.
از ودود موذن زاده نيز تاكنون چهار جلد كتاب نقاشي هر كدام مشتمل بر بيش از 100 قطعه نقاشي به چاپ رسيده و اذان وي به عنوان يكي از 10 اذان برتر موذن هاي نامدار كشور معرفي شده است.
7124/6018