تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

سنندج- ايرنا- مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي كردستان گفت: با وجود بارش هم اكنون تردد در تمام جاده هاي استان كردستان برقرار است.

محمد راشد مدرس گرجي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اعلام اينكه بارش باران از روز شنبه در تمام نقاط استان كردستان آغاز شده است و تا اواسط هفته ادامه دارد افزود: براساس پيش بيني هواشناسي احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.
او با اشاره به اينكه تردد همه راه هاي اصلي، فرعي و روستايي استان جريان دارد و همه راه هاي استان باز است گفت: با توجه به بارش باران و لغزنده بودن سطح جاده ها توصيه مي شود رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگي كنند.
وي به بسته بودن گردنه تته در شهرستان سروآباد نيز اشاره كرد و گفت: اين گردنه سخت گذر و برفگير است و شهرستان سروآباد را به شهرستان پاوه در استان كرمانشاه متصل مي كند كه اكنون به دليل وجود حجم زيادي برف و احتمال بارش مجدد برف از سوي راهداري بسته شده است.
او گفت: باتوجه به اينكه در اين گردنه احتمال بارش برف تا نيمه اول فروردين همچنان وجود دارد عمليات برفروبي به بعد از 15فروردين موكول مي شود.
وي همچنين اظهار كرد: با توجه به وجود مه، رانندگي با چراغ روشن حتي در ساعات روز و رعايت سرعت مطمئنه، عجله و شتاب نكردن در رانندگي و نگرفتن سبقت غير مجاز به رانندگاني كه از جاده هاي استان كردستان تردد مي كنند توصيه مي شود.
استان كردستان هفت هزار و 850 كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه شش هزار كيلومتر آن روستايي و هزار و 850 كيلومتر ديگر نيز اصلي و فرعي است.
همچنين در استان كردستان 40 گردنه مهم و 15 منطقه با امكان ريزش بهمن به طول هشت تا 10 كيلومتر و 16 منطقه كولاك گير به طول 16 كيلومتر وجود دارد.
مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي كردستان در ادامه به دو مورد ريزش در محورهاي استان براثر بارش باران اشاره كرد و گفت: صبح امروز يكشنبه دو مورد ريزش در گردنه صلوات آباد محور سنندج - دهگلان و همچنين در محور سنندج - سروآباد داشتيم كه سريعا با حضور عوامل راهداري، ريزش برداري و پاكسازي سطح جاده صورت گرفت.
مدرس گرجي به آماده باش عوامل راهداري در سطح استان نيز اشاره كرد و افزود: ٤٠٠ نفر عوامل راهداري و با بيش از ٣٠٠ دستگاه ماشين آلات در قالب ٣٧ اكيپ اكنون در سطح استان آماده ارائه خدمات در سطح جاده ها هستند.
3033/6108