ساري-ايرنا- معاون برنامه ريزي و عمراني فرماندار بابل بيان كرد: بارش شديد باران طي 24ساعت گذشته در بابل باعث ابگرفتگي 200 منزل مسكوني در روستاهاي شهيد اباد و مومن آباد بخش بندپي غربي بابل شد.

جعفر آقاجان نتاج در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همچنين بارش باران باعث شد كه يك منزل مسكوني در روستاي 'كاردي كلا ' اين بخش كه قديمي نيز بود دچار آبگرفتگي و ريزش شود.
وي اظهارداشت: بسياري از معابر و رودخانه هاي بابل دچار آبگرفتگي شد و حتي برخي از نقاط به خصوص در بخش بندپي شرقي رانش زمين را شاهد هستيم كه در ساعت هاي آينده همه خسارت ها در بخش هاي مختلف به طور مجزا از طريق رسانه ها اعلام خواهد شد.
وي گفت: در منطقه شيخ موسي كه بارش برف را شاهد بوديم بسياري از درراه مانده ها افراد بومي هستند كه خود از مناطق ييلاقي مي باشند ولي تيم راهداري وماموران هلال احمر براي بازگشايي جاده ها در اين منطقه اعزام شده اند.
آقاجان نتاج بيان كرد: متاسفانه بيشترين خسارت ها در بابل به بخش خزانه برنج وارد شده است و اين خسارت در بخش بندپي غربي بابل به خصوص در روستاهاي شهيد آباد و مومن آباد بيش از 90 درصد است.
بارندگي شديد و سيلاب نيمه اول اسفندماه گذشته نيز به 110 واحد مسكوني و 77 هكتار از شاليزارها و باغ مركبات شهرستان بابل خسارت وارد كرد.
در همين حال مديركل ستاد مديريت بحران استانداري مازندران گفت كه بارش باران و بروز سيل روز جمعه به راه هاي ارتباطي، مناطق مسكوني و اراضي كشاورزي در پنج شهرستان اين استان خسارت زد.
علي اصغر احمدي عصر جمعه به خبرنگار ايرنا افزود: سيل به سوادكوه شمالي، آمل، نور، بابل و نوشهر در اين استان خسارت وارد كرد.
وي اضافه كرد: وقوع سيل در شهرستان هاي آمل و سوادكوه شمالي باعث جابجايي 30 خانوار از مردم اين شهرها براي جلوگيري از آبگرفتگي خانه ها و بروز مشكل براي ساكنانشان شد.
بارش باران ناشي از نفوذ جريانات شمالي به مازندران، از نيمه شب پنج شنبه شروع شده و اين بارش ها در مناطق كوهستاني همراه با برف و بوران بود.
اداره كل هواشناسي مازندران اعلام كرد ناپايداري جوي در اين استان شمال كشور تا عصر شنبه ادامه خواهد داشت.
در 12 روز گذشته بيش از 80 ميلمتر باران در مازندران باريد كه 10 درصد ميانگين بارش سالانه اين استان است.ك/3
7328/1899