انزلي- ايرنا- رييس اداره آموزش و پرورش انزلي از اسكان 15 هزار و 100 مسافر فرهنگي در مدارس اين شهر ساحلي از 28 اسفند سال گذشته تا 12 فروردين امسال خبر داد.

سيدحسين دريابكي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: بر اساس آمار موجود در ايام تعطيلات عيد امسال ، دو هزار و 757 خانوار، در مدارس شهرستان انزلي اسكان داده شدند.
وي با اشاره به درجه بندي كلاس هاي مدارس براي اسكان مسافران اظهار كرد: 14 مدرسه درجه (الف) با امكانات يخچال و فرش و تلويزيون و رختخواب و شش مدرسه درجه (ب) فقط براي اسكان موقت و اضطراري در ايام نوروز در اختيار مسافران فرهنگي قرار گرفت .
دريابكي يادآور شد: مسافران نوروزي براي اقامت هرشب در مدارس درجه (الف) 220 هزار ريال و مدارس درجه (ب) 160هزار ريال پرداخت كردند.
رئيس اداره آموزش و پرورش انزلي اظهار كرد: خانه معلم اين شهرساحلي با 15 اتاق و 60 تخت در ايام نوروز پذيراي 740 مسافر با پرداخت 700 هزار ريال براي هرشب اقامت بود.
وي همچنين به برپايي چادر در محوطه مدارس توسط مسافران اشاره و افزود: در صورت پربودن كلاسها به دليل وجود امنيت بيشتر در محيط مدارس، مسافران نوروزي در محوطه مدرسه چادر برپا مي كردند.
به گفته وي درآمد حاصل از اسكان مسافران به حساب اداره كل واريز مي شود و پس از كسر درصدي از آن دوباره به اداره آموزش و پرورش شهرستان واريز و براي تامين هزينه هاي حاملهاي انرژي ، حق الزحمه سرايداران و عوامل خدماتي و همچنين تعمير و ترميم احتمالي هزينه مي شود.
140 كلاس در 20 مدرسه شهرستان انزلي پذيراي مسافران نوروزي امسال بود.
شهرساحلي انزلي با جاذبه هاي تاريخي و گردشگري بسيار پذيراي مسافران و گردشگران درايام سفر است.
6030/7471/6070