تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

كرج - ایرنا- رفتگر 48 ساله شهرداری كوهسار از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز، كیف حاوی مبالغی وجه نقد، چك و دلار به ارزش 10 میلیارد ریال را به صاحبش بازگرداند.

به گزارش ایرنا، رسول نوری كه از 10 سال پیش به ‌عنوان رفتگر در شهرداری كوهسار شهرستان ساوجبلاغ كار می‌كند، این دومین بار است كه كیف پول با ارزش بالا را پس از یافتن به صاحبانشان باز می گرداند.
وی چند سال پیش نیز یك كیف حاوی یك هزار دلار را پیدا كرد و بلافاصله آن را به صاحبش بازگرداند.
این رفتگر زحمتكش و پاكدست روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حدود یك ماه پیش حین نظافت خیابان، كیف حاوی مبالغ هنگفت ریالی، ارزی و چك پیدا كردم كه پس از بررسی آن متوجه شدم ارزش محتوای آن 10 میلیارد ریال است.
وی در پاسخ به خبرنگاری كه از او سئوال كرد، با دیدن این همه پول وسوسه نشدی، گفت: اگر قرار بود وسوسه بشوم، چند سال پیش كه یك كیف حاوی یك هزار دلار را پیدا كردم، وسوسه می شدم.
نوری افزود: احساسی كه موقع پیدا كردن كیف پر از چك و دلار داشتم همان احساسی بود كه موقع پیدا كردن كیف حاوی یك هزار دلار را داشتم و تصمیم گرفتم هر طوری شده صاحب این كیف را پیدا و پول‌ها را به او بازگرداندم.
این رفتگر شهرداری كه مستاجر و ماهانه حدود 10 میلیون ریال حقوق دریافت می كند، گفت: پس از یك ماه تلاش صاحب این كیف پول را در تهران پیدا كردیم.
وی افزود: از قدیم گفته‌اند مال مردم مال مردم است، من هم به این جمله اعتقاد دارم و می‌دانم استفاده از پولی كه متعلق به فرد دیگری باشد حرام است، برای همین بود كه فكر برداشتن پول‌ها به ذهنم خطور نكرد.
شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر كوهسار از امانتداری رسول نوری قدردانی كردند.
رضا مساعد شهردار كوهسار گفت: برای اینكه این رسم شایسته ماندگار شود با اهداء مبلغ 10 میلیون ریال و لوح تقدیر از آقای نوری قدردانی شد.
شهر كوهسار در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد.
6155/1772