انزلي- ايرنا- معاون ورزشي باشگاه ملوان بندرانزلي از برگزاري مراسم گراميداشت سيروس قايقران در ديدار اين تيم مقابل پرسپوليس تهران خبر داد.

محمود پيشگاه هاديان عصرچهارشنبه درحاشيه تمرين تيم فوتبال ملوان درگفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: روز شنبه و در جريان برگزاري مسابقه ملوان و پرسپوليس به مانند هرسال طرفداران ملوان در دقيقه 9 بازي ، شماره 9 را بردستان خود بلند كرده و به مدت دو دقيقه با تشويق، ياد سيروس قايقران را زنده خواهند كرد.
وي با اشاره به برپايي حجله سيروس قايقران در زمين مسابقه و قبل از شروع بازي افزود: بازيكنان دو تيم ملوان و پرسپوليس نيز در اين روز با پوشيدن لباسهاي يكدست با شماره 9 ، بدنهايشان را گرم كرده و پس ازآن ، لباس ها را به تماشاگران هديه مي كنند.
پيشگاه هاديان با اشاره به قبول پرداخت بخشي از هزينه هاي برگزاري هيجدهمين سالگرد سيروس قايقران توسط باشگاه ملوان يادآور شد: فردا (پنجشنبه) نيز مراسم سالگرد كاپيتان اسبق تيم ملي، بر سرمزار آن مرحوم برگزار مي شود.
معاون ورزشي باشگاه ملوان خاطر نشان كرد: بازيكنان تيم هاي پايه ملوان نيم ساعت قبل از آغاز مراسم با لباس هاي يك دست و با شاخه گل از زمين ورزشي شهداي كلوير به سمت مزار مرحوم قايقران بصورت پياده حركت مي كنند .
پيشگاه هاديان اظهار كرد: در مراسم سالگرد قايقران علاوه بر تجليل از پيشكسوتان ، ليدرها و سه نفر از تماشاگران با اخلاق، محمد احمد زاده سرمربي ملوانان و همبازي سيروس قايقران نيز خاطرات دوران بازي خود با آن مرحوم را بازگو مي كند.
وي سيروس قايقران را بازيكني دانست كه خداوند به او عزت داده و گفت: من 11 سال با قايقران زندگي كردم و به جرات مي توان گفت : در كشور بازيكني به مانند قايقران از محبوبيت برخوردار نيست .
پيشگاه هاديان قايقران را ورزشكاري مردم دار دانست و اظهار كرد: مردم سيروس قايقران را به دليل متانت و منش پهلواني اش دوست دارند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سيروس قايقران تنها بازيكن شهرستاني بود كه توانست در سال 67 و دربازي مقابل قطر بازوبند كاپيتاني تيم ملي را بربازوي خود ببندد.
اين بازيكن مطرح فوتبال كشور در سال 77 و در مسير بازگشت از تعطيلات نوروزي در حاليكه همراه فرزند، همسر و برادر همسرش با اتومبيل خود عازم تهران بود، در حوالي امامزاده هاشم و بر اثر وقوع تصادف ، خود و فرزندش (راستين) جان به جان آفرين تسليم كردند.
مراسم سالگرد سيروس قايقران عصر فردا (پنجشنبه) برسر مزار آن مرحوم واقع در كلوير بندرانزلي برگزار مي شود.
6030/7471/6070