اروميه- ايرنا- رئيس اداره حفاظت از محيط زيست شهرستان چالدران گفت: كوچ پرندگان مهاجر به تالاب هاي اين شهرستان آغاز شده است.

رضا خيري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: همه ساله با فرا رسيدن فصل بهار تالاب هاي زيباي شهرستان چالدران ميزبان بسياري از پرندگان مهاجر از مناطق گرمسيري كشورمان به مناطق شمالي سبيري است.
وي افزود: در اين موقع از فصل بهار پرندگان مهاجر در مسير مهاجرت خود كه براي تخم گذاري و جوجه آوري به سرزمين هاي مادري شان مهاجرت مي كنند، در مسير راه خود براي استراحت موقت و تغذيه در تالاب هاي شهرستان چالدران فرود مي آيند و پس از استراحت و تغذيه به مسير مهاجرت خود براي رسيدن به سرزمين هاي شمالي در مناطق سبيري، قفقاز شمالي و قفقاز مركزي ادامه مي دهند.
خيري انواع فلامينگوها، غازها، مرغابي ها و درناي خاكستري را از جمله پرندگان مهاجر مشاهده شده در تالاب هاي چالدران اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، تالاب هاي نارو، پيراحمد، زاويه سفلي و بارون جزء تالاب هاي دائمي و تالاب هاي خان گل و قوري گل نيز جزء تالاب هاي فصلي مي باشد كه به علت داشتن اهميت زيست محيطي در فهرست تالاب هاي استان آذربايجان غربي به ثبت رسيده است.
شهرستان چالدران با شش تالاب به وسعت افزون بر يك هزار هكتار در 220 كيلومتري شمال اروميه مركز آذربايجان غربي واقع است.
7128/1905