شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز گفت: امر به معروف و نهي از منكر از مهجورترين فرايض واجب فراموش شده در جامعه است به طوري كه پس از سالها كه از تصويب قانون آن در مجلس شوراي اسلامي سپري مي شود، هنوز اين قانون ابلاغ نشده و اين موضوع بيانگر مهجوريت اين دو فريضه واجب است.

به گزارش ايرنا آيت الله اسدالله ايماني، چهارشنبه در جمع مشاوران امور بانوان و خانواده ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر سراسر كشور در شيراز بيان كرد: بايد از توان بخش هاي مختلف براي رفع مهجوريت از امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بهره گرفت و بي شك برخي از اقشار از جمله بانوان مي توانند در رفع مهجوريت اين دو فريضه الهي نقش مهمي ايفا كنند.
وي اضافه كرد: بر اين باوريم كه بازگو كردن آثار و بركات انجام اين فرايض و همچنين تبيين زيان هاي ترك و رها كردن آن نيز مي‌تواند در رفع مهجوريت اين دو فريضه واجب و ارزشمند اثرگذار باشد.
نماينده ولي فقيه در فارس ادامه داد: احيا و نهادينه كردن دو فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر بايد از خانواده ها
آغاز و از دوران نوباوگي به فرزندان آموزش داده شود و آنان با اين گفتمان تربيت و پرورش يابند.
آيت الله ايماني بيان داشت: نقش خانواده و تاثير آن در گفتمان ‌سازي در مورد اين دو فريضه واجب، اصل و اساس كار است.
امام جمعه شيراز افزود: بدون ترديد احياي امر به‌ معروف و نهي از منكر و تبديل آن به گفتمان در جامعه، بدون مشاركت خانواده ها، مهدهاي كودك و آموزش و پرورش امكان پذير نيست.
آيت الله ايماني اظهار داشت: با توجه به شعار سال در حوزه اقدام و عمل، انتظار است امسال تدابيري انديشيده شود تا دو فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر به گفتمان حاكم بر جامعه تبديل شود.
نخستين اجلاس مشاوران امور زنان و خانواده ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر سراسر كشور كه روز سه شنبه (بيست و چهارم فروردين) در شيراز آغاز شد امروز (چهارشنبه) به كار خود پايان مي دهد.
3002 /6118