به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «صادق عباسی شاهكوه» گفت: با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامكی در بخش های مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوی مردم به رگولاتوری و با هدف حفظ حقوق مشتركان با الزام رگولاتوری روش های ارائه این خدمات از سوی اپراتورها تغییر كرد.
وی به اعلام نارضایتی مردم از نبوداطلاع رسانی شفاف در مورد پیامك ها اشاره كرد و افزود: روش فعالسازی و غیرفعالسازی خدمات پیامكی از این پس از سوی همه اپراتورهای تلفن همراه یكسان می شود و مشتركان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامكی 800 یا شمارهگیری #800* میتوانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روی سیمكارت خود و روش غیرفعالسازی آن آگاه شوند و در صورت تمایل نداشتن به دریافت پیامك های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار میتوانند این خدمات را غیرفعال كنند.
عباسی شاهكوه عنوان كرد: اپراتورها باید در همه پیامك های ارسال شده و در صورت فعال سازی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامكی از سوی مشتركان، هزینه خدمات و شیوه غیرفعال سازی را به مشترك اعلام كنند.
به گفته وی، همه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامكی باید فقط بین ساعت های 9 صبح تا 9 شب برای مشتركان ارسال شود.
وی گفت: در صورت درخواست مشترك برای غیرفعال كردن خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامكی، این خدمات باید حداكثر تا 24 ساعت قطع شود.
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری اضافه كرد: قطع سرویس، پیامك های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل میشود و در صورت درخواست مشترك برای غیرفعال كردن خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامكی، خدمات پیامكی مبتنی بر تراكنش شامل خدمات تراكنشی بانكی، خریدهای الكترونیكی و... همچنان برای مشتركان فعال خواهد بود.
اقتصام(1)2078**1961
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
تهران- ایرنا- معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری از آغاز ساماندهی خدمات ارزش افزوده پیامكی شامل پیامك های تبلیغاتی و اطلاعرسانی و بازی و سرگرمی خبر داد.