ياسوج - ايرنا- معاون سياسي و امنيتي استاندار كهگيلويه وبويراحمد تاكيد كرد: هنر انقلابي و اصيل و هنرمند متعهد بهترين و مناسب ترين ابزار و عامل براي مصونيت بخشي و توانمند ساختن جامعه در برابر تهديدها و آسيب هاي متنوع فرهنگي و اجتماعي است.

به گزارش ايرنا، فتاح محمدي عصرچهارشنبه در آيين تجليل از هنرمندان برتر كهگيلويه وبويراحمد بمناسبت هفته هنر انقلاب ،افزود: مسئوليت و رسالت هنرمندان در بخش هاي مختلف نيز در شرايط آشفته دنياي امروز بسيار سنگين و خطير به نظر مي رسد.
وي بروز آسيب هاي متعدد اجتماعي و خلاء هاي فرهنگي موجود در جامعه و تكثر روز افزون پديده هاي نوظهور در اين عرصه مهم را يادآور شد و گفت: وظيفه يك هنرمند متعهد و انقلابي اين است كه با ابزار و زبان هنر زمينه آگاهي بخشي و تحريك پذيري جامعه در برابراين مسايل را فراهم كند.
معاون استاندار كهگيلويه وبويراحمد با اشاره به اهميت و ماندگاري هنر و ارتباط هنرمند و هنر متعهد و انقلابي با قرآن و آموزه هاي ديني، گفت: گرداوري، سرودن و قرائت قرآن نيز خود مبتني بر هنر است.
وي با بيان اينكه امروزه اثرگذاري و ماندگاري هنر ديني و انقلابي در جامعه بشري در حال گشترش روزافزون است، افزود: نشر و انتقال مفاهيم اين هنر ارزشمند و اصيل كه مبتني بر نياز فطري و هويت انساني است مهمترين وظيفه هنرمندان متعهد و انقلابي در شرايط كنوني است.
وي افزود: يك هنرمند متعهد و خلاق بايد با خلق آثار فاخر و ارزشمند خود بتواند هنر اصيل ،ديني و مبتني بر هويت و فطرت پاك انساني را به نسل هاي امروز و انسان هاي تشنه دين، عدالت و حقيقت برساند.
سرپرست حوزه هنري كهگيلويه وبويراحمد نيز در اين آيين گفت: هنرمند انقلابي زماني بايد به آثار خود افتخار كند كه بتواند گرهي از مشكلات جامعه و آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي باز كند.
محمدشريف اسلامي افزود: هنري كه در اين مسير نباشد در زمره هنر متعهد، انقلابي و نافع نيز بشمار نمي آيد.
وي تصريح كرد: رويكرد اساسي حوزه هنري كهگيلويه وبويراحمد نيز انجام كارهاي ويتريني ، نمايشي و تزييني در عرصه فرهنگ و هنر نيست بلكه حمايت از آثار فاخر، نافع ، خلاق ، جامعه پسند و هنر متعهدانه است.
در اين آيين از 32 هنرمند در بخش هاي مختلف عكاسي، شعر، موسيقي ، فيلم و ادبيات پايداري با اهداي لوح سپاس و جوايزي نيز تقدير شد.
برخي از هنرمندان و شاعران در اين محفل هنري با سرودن اشعار لري، شاهنامه خواني و اجراي موسيقي دلنشين و سنتي گوشه اي از فرهنگ ديرپا و جاودانه مردان و زنان اين ديار را به نمايش گذاشتند.
3016/6162